Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 12:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken hastighed har jeg brug for?

Som StofaNet abonnent har jeg som alle andre netop uden beregning fået sat min internethastighed op fra 1024/256 til 2048/256.
Det er i sig selv udmærket. Men jeg spekulere på om jeg har brug for den højere hastighed. Hvis ikke, vil jeg nemlig hellere spare de ca. 50,- om måneden!

Jeg benytter hovedsageligt Internettet til almindelig surfing. En gang imellem ser jeg trailers på nettet, men downloader aldrig film til computeren.

Har jeg muligvis overset noget (der ikke er nævnt), spørg.

På forhånd tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 13:04 #1
Jeg tror ikke helt jeg forstår...

Du har fået fordoblet din hastighed uden beregning, men det koster dig 50 kr om måneden??
Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 13:07 #2
Nej, jeg spare 50,- om måneden, hvis jeg vælger at gå tilbage til den laveste af de to.
Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 13:08 #3
Man kan konvertere gratis frem til den 1. oktober. Derfor skal jeg finde ud af/beslutte dette nu.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 13:09 #4
Aha :)

Jamen ud fra det du skriver, så synes jeg da at 1024/256 er rigeligt.

Det har du vel også været tilfreds med hidtil?
Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 13:09 #5
Sorry, det er vist stadig ikke forklaret ordentligt.

Den nye hastighed koster hvad den lavere kostede før. Altså er den laveste af det to 50,- billigere end den anden.
Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 13:15 #6
Jo, stort set.
Jeg var som antydet blot usikker på om jeg måske overså et eller andet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 13:16 #7
Altså uden at skulle til lommerne, får du 2048/256, men du kan spare kr. 50 om måneden, hvis du vælger 1024/256?

Du skal vurdere med dig selv, om du har været tilfreds med de 1024/256.

Har du derimod fået smag for den lidt hurtigere udgave fx ved movie trailers, jamen så skal du beholde den.

Jeg har selv en 20Mbit linje og den udnytter jeg naturligvis langtfra, når jeg bare er fx på Eksperten.

Men er glad for den store båndbredde, når jeg skal hente flere større filer ad gangen, hvilket jeg ind i mellem har brug for.
Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 13:20 #8
Ok.
Hvornår har man brug for hele 20 (bare nysgerrig :)??
Avatar billede leif Seniormester
23. september 2007 - 13:22 #9
cavantino -> Hvis du primært har været tilfreds med 1024/256 og mener du godt kan vente de sekunder/minutter extra på at tingene sker så ville jeg vælge at nedgradere, men hvis du som thesheriff skriver gerne en gang imellem vil hente lidt hurtigere så ville jeg da beholde den forhøjet hastighed når den ikke er dyrere end det du har haft.

En 20mbit kan bruges hvis man som mig arbejder hjemmefra og har behov for at kunne hente hele CDer eller andre store ting hurtigt. (Jeg har dog kun 8mbit selv)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 13:26 #10
Jeg har også behov for ind i mellem at hente større filer fra bl.a. min arbejdsplads.
Avatar billede cavatino Nybegynder
23. september 2007 - 13:31 #11
Ok.
Tak for svarene. :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 13:33 #12
Velbekomme :)