Avatar billede burnhill Nybegynder
18. september 2007 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lille retningsbestemt antenne

Hvor finder jeg en lille, retningsbestemt antenne? (den må kun modtage signal i en ca. 90graders vinkel!)
Og hvilke dimensioner fås de i som standard?

Jeg skal bruge den i et håndholdt produkt, så den skal være ret lille. Afstanden til senderen (som formegentlig også er retningsbestemt) er kun ca. 50-100 meter og jeg regner med, de skal kommunikere ved UHF.

På forhånd tak for hjælpen!

/Mette
Avatar billede darrich Novice
18. september 2007 - 10:47 #1
Det lyder til du er ude i et trådløs Audio/Video link. :o)

Det er typisk små parabol lignende antenner, der anvendes, men du får nok svært ved at lave noget billigere end de produkter der er på markedet
http://www.emb.dk/articlelist.445

Prøv at forhør dig ved EMB om de kan skaffe nogle hjem til dig.
Avatar billede burnhill Nybegynder
18. september 2007 - 13:18 #2
Darrich, tak for svaret.
Men det jeg skal bruge er en antenne til at modtage en tekstbesked, når antennen rettes  mod senderen. Antennen skal bruges i et produkt, jeg er ved at udvikle... Altså er det komponenten og ikke et eksisterende produkt, jeg har brug for.
Avatar billede darrich Novice
18. september 2007 - 14:43 #3
Et af de bedste steder jeg kender vedrørende stumper/komponenter m.m er det tidligere Aarhus radio lager.
De er blevet solgt til Elfa så du finder dem her http://www.elfa.se/dk/

Giv dem et ring. De skaffer masser af ting som man ikke kan se på hjemmesiden.
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 15:00 #4
Husk og luk spørgsmålet
Avatar billede burnhill Nybegynder
27. juni 2008 - 09:12 #5
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2008 - 10:05 #6
Det gør man i bunden af spørgsmålet, ved at acceptere et/flere svar.
Marker først "svarer" i siden og tryk på knappen bagefter.