16. september 2007 - 19:23 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fravælger jeg Ekspertens E-mail chikane?

På forhånd tak.

Jeg er meget glad for eksperten men det er irriterende at jeg bliver bombarderet med emails, når der er nogen der skriver i mine spørgsmål. (tror ihvertfald det er der hunden ligger begravet)

Det er især irriterende fordi jeg har et program der fortæller mig om ulæste emails ved at afspille "M-M-M-MONSTERKILL-KIll-KILL" -lyden ^^

Håber i kan hjælpe en Eksperten-novice.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
16. september 2007 - 19:28 #1
Du får da vel kun mail en gang hver gang, når nogle svarer?. Og det er vel også meningen, ellers er der jo ingen grund til at spørge, hvis ikke man vil have svar - eller har jeg misforstået dit spørgsmål?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
16. september 2007 - 19:36 #2
Hvis du kigger ude i venstre side, ser du en lille vinge i "Abonnér". Hvis du fjerner denne, vil du ikke få mere post fra denne tråd, og du slipper for chikanen - som du kalder det (jeg kalder det respons) :-).
16. september 2007 - 19:40 #3
Mange tak, du havde ikke misforstået mig.

Jeg ville egentlig høre om der var en mere permanent/global måde at disable e-mail bot'en på.

Jeg plejer at bookmarke mine spørgsmål, og bruger min email til andre ting.

Jeg kalder det chikane når man ikke aktivt skal tilvælge at få post fra eksperten. De går bare ud fra at man gerne vil abonnere.
Ligesom i det virkelige liv med reklamer.

Anyways mange tak for hjælpen, jeg kendte godt til abonner knappen, men hvis man ikke kan disable for altid, så må jeg jo bare bruge den. Hele tiden, suk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2007 - 19:56 #4
"Brugeroprettelse

For at oprette eller besvare spørgsmål på Eksperten.dk skal du være oprettet som bruger. Ved oprettelse på Eksperten.dk skal du opgive en gyldig e-mailadresse. Denne e-mailadresse skal altid være gyldig, så Eksperten.dk altid har mulighed for at kontakte dig. Gentagne henvendelser uden svar kan medføre deaktivering af brugeren."

Dvs. du i reglen kan blive deaktiveret hvis du ikke svarer på kommentarer i dine lukkede spørgsmål, som du af gode grunde ikke kigger i længere.

Lad mig bare sige, og tror jeg taler på manges vegne, at det du vil gøre ikke er særligt smart. Tænk hvis du fik en  løsning på et problem og en 3. bruger havde spørgsmål til dig omkring dit problem som han tilfældigvis også havde og han så ikke fik respons?
Eksperten bygger jo på kommunikation mellem brugere, og udebliver denne kommunikation dør formålet med eksperten.
Avatar billede enya Nybegynder
16. september 2007 - 19:56 #5
Chikane..? Jeg kalder det repons, når nogen er villig til at forsøge at hjælpe med det spørgsmål, man stillet.. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2007 - 20:04 #6
Tror det udmunder af dette spørgsmål hvor han selv lægger op til debat: http://www.eksperten.dk/spm/796371

Men velkommen i e-filteret...
Avatar billede enya Nybegynder
16. september 2007 - 20:09 #7
Måske.. Men så må/kan man jo overveje, om det man spørger om virkelig er relevant..? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. september 2007 - 20:47 #8
Hvis det forholder sig som john skriver, at du er overvældet af interessen i http://www.eksperten.dk/spm/796371, så kom interessen skam også bag på mig :)

Men er dog enig med de andre; det er ikke smart, at fravælge at abonnere.
17. september 2007 - 00:05 #9
Hej alle og tak for jeres svar.

Lad mig lige gøre en ting helt klart:

-JEG ER MEGET GLAD FOR JERES KOMMENTARER OG SVAR.

-Jeg holder MEGET godt øje med spørgsmål jeg selv har stillet. Min interesse falder KUN når jeg har fået et brugbart svar. Og selv da, checker jeg ind for at se hvad der sker.

Anyways, selvom i måske er uenige med mig vedrørende mail-bot'en, kunne i måske komme med en løsning alligevel?

På forhånd tak.

*Fjerner "Abonnér-vingen", og tilføjer side til bookmarks*
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2007 - 20:25 #10
du KUNNE jo - selv om jeg faktisk er imod dette... - oprette en gmail mailkonto du kun bruger til eksperten mails og dermed sjældent vil tjekke - så skal du kun ind på den hvert 2. år for at slette mails.. :)
19. september 2007 - 20:32 #11
Jeg synes heller ikke det er sagen. Jeg tror bare at jeg må bide kuglen og være lidt selektiv med hvad jeg abonnerer på.

Eller måske stoppe min Widget's forsøg på at fange min opmærksomhed med høje lyde etc.

Anyways jeg tror ikke rigtig at vi kommer det nærmere.

Hvis der er nogen der vil have point så "svar" ellers så "svarer" jeg selv.

Det er den korrekte fremgangsmåde ikke? Altså hvis spørgsmåls-stilleren ikke mener at han har fået svar på sit spørgsmål. Svar på DET spørgsmål og få 15 point.

Personer der vil få en mail, pga. mit indlæg der egentligt ikke kom et svar nærmere:

norbert
john_stigers
enya
thesheriff

:D
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. september 2007 - 20:36 #12
Spørgsmål angående Eksperten er gratis, så snup du dem bare selv :)
Avatar billede enya Nybegynder
19. september 2007 - 20:46 #13
>c_c: Hvad mener du med, at norbert, john_stiger, thesheriff og jeg vil få en mail..?
19. september 2007 - 21:08 #14
Jeg mente at ekspertens email-bot vil sende jer en mail.

Det var bare for at understrege at det ikke altid er nødvendigt at få en mail om spørgsmål man har skrevet en kommentar til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. september 2007 - 21:12 #15
Ellers kan du jo bruge funktionen "Send kun én E-mail til mig, når der er indlæg jeg ikke har set i de spørgsmål, hvor jeg deltager."
Avatar billede enya Nybegynder
19. september 2007 - 21:19 #16
>c_c: Okay - Har ikke noget imod at følge med i de spm., jeg har kommenteret i.. :)
Avatar billede htmlkongen Novice
19. september 2007 - 22:39 #17
19/09-2007 21:19:32: Nej jeg er heller ikke idag - fordi Eksperten er så død som noget kan være. I "gamle" dage hvor (jeg hvertfald) var MEGET aktiv - med mange spørgsmål dagligt. Lad os sige jeg var med i 30 spørgsmål i snit dagligt gange 5 indlæg i snit er 150 mails om dagen. "Træls" at holde 14 dages ferie og komme hjem til over 2000 spørgsmål. Jeg blokerede emailen - og det er den stadig. Så tilgiv mig hvis jeg ikke svarer tilbage hvis i svarer på dette indlæg - for jeg kan ikke se det :-)
Avatar billede enya Nybegynder
19. september 2007 - 22:55 #18
>htmlkongen: Nej, det kan godt give problemer med SÅ mange mails. Men jeg deltager heller ikke så aktivt, som andre gør.. :)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
19. september 2007 - 23:03 #19
som sagt: spørgsmål om E er gratis, så jeg vil heller ikke have point :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2007 - 10:39 #20
Det er faktisk ulovligt at blokere sin mail, for i reglerne står der at eksperten skal kunne komme i kontakt med en bruger....
Avatar billede htmlkongen Novice
20. september 2007 - 21:17 #21
LOL really?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2007 - 21:34 #22
Pkt. 1.1
For at oprette eller besvare spørgsmål på Eksperten.dk skal du være oprettet som bruger. Ved oprettelse på Eksperten.dk skal du opgive en gyldig e-mailadresse. Denne e-mailadresse skal altid være gyldig, så Eksperten.dk altid har mulighed for at kontakte dig. Gentagne henvendelser uden svar kan medføre deaktivering af brugeren.
20. september 2007 - 21:56 #23
Ja John det er rigtigt. Jeg har dog aldrig opfattet det som at Mail-bot'en skulle have mulighed for at kontakte en. Jeg mener at det skal tolkes som at Ekspertens administratorer (eller hvem der nu styrer den her geschæft :D) skal kunne få fat på en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2007 - 22:44 #24
Som det er skrevet er det eksperten.dk og hvad deraf hører af admins, coadmins og brugere.
Avatar billede htmlkongen Novice
22. september 2007 - 23:16 #25
Damn det er lol.
Avatar billede c-holst Novice
26. september 2007 - 21:27 #26
langt de fleste mailprogrammer kan jo også sortere mails fra bestemte afsendere så disse ryger i en mappe for sig, som man så kan tjekke når man har lyst

kiggede lige lidt i din profil, og kan se at du har deltaget i 25 tråde heraf en tråd med 78 kommentarer og nogle med godt 20. 78 er ikke normalt i de kategorier jeg frekventerer, hvor tingene normalt klares med noget under 20 indlæg. det nævnes i et indlæg at du kan vælge kun at få mail om indlæg du ikke har set. Det er en god funktion.
har selv deltaget i rigtig mange tråde, og har aldrig følt mig chikaneret. får nok mellem 1 og maks 20 mails om dagen alt efter aktivitetsniveauet

vi da i øvrigt byde dig velkommen til Eksperten, hvor vi altid har brug for nye spørgere og ikke mindst nye Svarere. Man behøver ikke være meganørd for at kunne hjælpe andre. er fx selv Pædagog
Avatar billede htmlkongen Novice
26. september 2007 - 23:02 #27
26/09-2007 21:27:32 - Hørt!

Tror du stadig der er håb i exp.dk ? Chancen for (brugbart) svar er i mine øjne faldet med over 500 %. Kan ikke forstå der er så mange online trods alt? Enten er jeg blevet klogere (og dermed sværere spørgsmål) - ellers er der seriøs mangel på kompetente brugere/svar på E.dk ... FATTER ikke ledelsen hos IDG prioriterer det så sygt lavt. Den eneste ændring der nærmest er lavet det sidste år er sku Google AdSence - money money money. Hvor er det blevet et absurd site -

Men velkommen anyway :-)

Og som c-holst skriver: Man behøver ikke være kongenørd - men bare et svar hist og pist vil tune siden ten times...

2 cents....
27. september 2007 - 00:00 #28
Tak for velkomsten, folk her er rigtig flinke. Selvom i kører på hinandens artikler.

Jeg prøver at hjælpe når jeg kan men det er sgu sjældent at det giver bonus.
Men ok man kan jo altid give en subjektiv vurdering af folks design eller lign.

Hjalp en med dennes lommeregner, men vedkommende har ikke svaret hvilket er lidt...

Er jeg den eneste der synes at det er underligt at spørgsmål med nye indlæg/svar ikke bliver rykket op i toppen af spørgsmålsoversigten?
Avatar billede enya Nybegynder
27. september 2007 - 00:12 #29
Hej c_c: Og velkommen til dig.. :)
Er selv fhv. ny på E. og dét med at hjælpe andre kommer nok efterhånden.. Synes også Design og Fri debat er gode steder at starte - hvis man ikke er den store "IT-haj".
Har aldrig tænkt over dét med indlæggene placering - velnok fordi vi normalt skriver oppefra og ned..