Avatar billede comeasyouare Nybegynder
14. september 2007 - 10:18 Der er 1 løsning

TDC Netopia router og ip telefoni

Hej!
Jeg har fornyelig, fået tdc professinal adsl, gennem mit arbejde. Derfor har de installeret en Netopia router. Da det er tdc erhverv, kan man ikke umiddelbart ændre i routerens opsætning. Dette giver mig to spørgsmål:

1. Hvis man ønsker at have ip telefoni, fra andre udbydere end tdc, er der så nogle porte eller andet der skal være tilgængeligt, for at kunne anvende dette?

2. Jeg har tidligere anvendt remote desktop i winXP og/eller UltraVNC, til at komme i kontakt med min pc udefra. Normaltvis skal man jo forwarde en port til en ipadresse på sit lokale netværk, er der nogle porte som standard er sat op fra TDC´s side til at blive forwarded til en lokal ip adresse?
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
17. september 2007 - 11:34 #1
luk