Avatar billede mikze Nybegynder
13. september 2007 - 23:57 Der er 5 kommentarer

Bypass blokerede porte

Hej eksperter,

Jeg har et problem: En ven er koblet på via trådløst/kablet netværk, men netværksadministratoren har valgt at blokere for forskellige porte (blandt andet portene til World of Warcraft). Er der mulighed for at bypasse disse spærringer og give adgang til den frie internet verden? :-)
Avatar billede lord_mike Nybegynder
14. september 2007 - 08:32 #1
Ja. Evt via en VPN opkobling eller eks. TOR netværket. Tror også Hamachi virker.
Grunden til at de virker er at de opsamler alt trafikken ignnem 1 port og sender dem til en anden klient hvor alle porte er åbne.
Avatar billede nva Praktikant
14. september 2007 - 08:38 #2
Det er vist ikke muligt at spille via TOR-netværket - om ikke andet er det alt for langsomt.
Avatar billede lord_mike Nybegynder
14. september 2007 - 14:28 #3
Om end ikke en af de 3 rimelige løsninger.

TOR er langsom, som jeg har forstået da den finder en ny rute for hver pakke den sender.

VPN er dyrt, da du skal bruge en MS 2003 server..
Hamachi ... Rimelig billig samt ok at spille på (Bygget til det)
Avatar billede mikze Nybegynder
16. september 2007 - 21:41 #4
Men er hamachi ikke kun virtuelt netværk? Som brug til spil der ikke kan spille online, men kun over netværk?
Avatar billede lord_mike Nybegynder
16. september 2007 - 22:00 #5
Nej... Eller jo, det siger de i deres forklaring.

Men teknisk set, laver de en forbindelse mellem to computere (Eller flere).
Denne forbindelse sørger for at alt data mellem 2 computere bliver send igennem 1 port og derefter udpakket og sendt til modtagerens enhed.

Dette gælder også for Windows fildeling. Alt info om mapper etc bliver sendt (Broadcasted) igennem en port og ud til modtager. Hvis i sætter det op korrekt vil en pc kunne se en anden. Hvis i deler en forbindelse korrekt vil en computer kunne gå på nettet igennem en anden igennem Hamachi, og omvendt. (Hamachi kræver internet for at virke, så jeg tror ikke nogen har prøvet)

Det burde løse problement.

Men drop WoW... Det er et dårligt spil... :P