Avatar billede wenneberg Nybegynder
13. september 2007 - 16:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Internet on and off.

Jeg har brug for råd og vejledning mht. mit internet.

Jeg spiller en del online spil i stil med World of warcraft og jeg oplever tit at mit internet pludselig lige "holder pause" i ca 5-10 sekunder. Dvs. spillet står stille, og andre oplever mig som stille stående selvom jeg render rundt stadigvæk. Når jeg start internet explorer op, kan den heller ikke få forbindelse til noget som helst. Og så efter de her 5-10 sekunder virker alt helt normal igen.

Har talt med min internet udbyder og de siger det ikke er et problem fra deres side, og så er jeg altså lidt på herrens mark.

Er der nogen der har nogle ideer til hvad det kan være? eller ved hvad jeg kan gøre for at komme på sporet af det?

Så ville jeg blive utroligt glad, da det er til stor gene for mig.

Hvis i skal bruge info om noget så sig til og jeg skal forsøge at svare så godt jeg kan.

Mht. min internetforbindelse så har jeg 2048/512 - ADSL, adsl modem (Siemens speedstream 4100) ---> router (Hawking HWR54G) ---> pc.

På forhånd tak  Håber nogen kan hjælpe eller komme med råd så jeg i det mindste kan komme videre på vejen

Tak
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. september 2007 - 07:17 #1
Du har SELVFØLGELIG chekket for spyware og virus, ikke?

Prøv at defragmentere din HDD, det kan være for lange svar tider på den, der hæmmer dit spil. se mere her http://support.microsoft.com/kb/305781

Du har også sørget for, at din PC er ren - dvs at der ikke ligger en masse unødige filer etc og roder. Samt at din Reg. er ren for gamle af installationer? Ellers er der et lille fixst gratis program her, der kan gøre det for dig, nogenlunde risikofrit ( kør den standard, hvis du ikke har den store tek viden). Se http://www.ccleaner.com/

Sørg for, at din Hawking router kører med seneste firmware. Gå in på deres hjemmeside og hent den seneste og installer den. Lige med Hawking routere er det meget nemt via deres update program.

Men der kan være mange andre grunde til, at spil etc "fryser". Du kan evt kigge i denne her artikkel. Selv om den omhandler IE, så er det typisk nogle af de samme ting, der driller en on-line forbindelse( timeouts, hængende layers etc ).
http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/ietopten.mspx

Se om nogle af tip'ene her ikke kan få den stabil? ;-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. september 2007 - 07:19 #2
Hov ( glemte) - og sørg for at din World og Warcraft kører på seneste opdatering ;-) - det samme med din Windows. Som regel hænger det sammen, så hvis den ene ikke er, fejler den anden.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. september 2007 - 07:23 #3
- mand -jeg burde skrive det hele ned, inden jeg trykker SEND - sorry. En sidste bemærkning. Hvis du spiller opkoblingstunge spil som WOW, BF2 m.lf er det IKKE anbefaligs værdigt at kører trådløst. Trådløst er ikke 100% stabilt ( det er jo radio), hvilket normalt ikke mærkes, ved alm surfing mail etc. Men disse spil "stopper", selv ved en forstyrrelse på milisekunder.
Brug et kabel, når du spiller.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
27. september 2007 - 03:25 #4
ja jeg har kørt diverse spyware/antivirus programmer, bruger AVG Internet security 7.5 (købt), spybot S&D, superantispyware. - bruger derudover diskeeper 2007, så harddiske er også defragmenteret. jeg har altid windows opdateret og ligeledes er wow opdateret (det sørger det selv for). Routeren er også opdateret med nyeste firmware. Men jeg kender dog ikke til noget update program af deres, måtte finde routeren på en helt anden måde via deres support side. har du evt et link til dette program?

Jeg kører ikke via trådløs men via ledning, godtnok er min router sat til at køre trådløs også men det er til den bærbare jeg har.

jeg kigger lige nærmere på det link du har sendt pbj_dk omhandlende IE imorgen :)

Gav det nogen af jer andre ideer, det jeg har oplyst?

Tak :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. september 2007 - 05:50 #5
OK - godt at du er beskyttet og bruger de andre tip. Jeg er jo nød til at starte fra bunden, ved jo ikke hvor meget hej du er ;-)
Er der noget i din event log? Sådan en lang time out burde sætte et spor?
Avatar billede mclane Nybegynder
27. september 2007 - 12:07 #6
Hej

Har du været inde på blizzards hjemmeside? De har et kæmpe forum kun fyldt med lignende fejlmeddelser som dit. Ville undre mig MEGET hvis der ikke er andre folk der har haft lignende problem som dit, og hvis der ikke er, er jeg sikker på en Blizzard medarbejder kunne være intrasseret i at hjælpe dig. Kan du sige lidt om din computer, og eventuelt prøve andre online spil for at tjekke ud om de har samme problemer? World of Warcraft er et spil proppet med fejl pga dårlig programmering, nogengange sku man tro det er 3 klasses børn der har lavet spillet. Det behøver ikke nødvendigvis være din computer der er noget galt med, det kan også være spillet der ikke kommunikere ordenligt med dit hardware. Prøv at forklar dit problem på deres fejl forum og meld tilbage
Avatar billede wenneberg Nybegynder
27. september 2007 - 22:09 #7
OK pbj_dk - eventlog og des lige, der står jeg så af... det rækker min viden desævrre ikke til (også grunden til jeg spørger om hjælp her :D hvad skal jeg gøre? :)

Mht. blizzardshjemmeside har jeg ærlig talt ikke kigget, fordi også IE ikke kunne få forbindelse til nettet troede jeg ikke det kunne være WoW der lavede problemer. Har du evt. et link eller 2 så man kan læse om det?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
28. september 2007 - 07:01 #8
kan også være et installer\reg. problem. Prøv at kører denne her http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix. Den kan i hvert tilfælde ikke skade - og nej, på trods af navnet er der ingen snavs i den ;-) Den genopfrisker reg af div net og internet dll'er, hvis de findes.

Kryds alle options af også "Registration Center options".
Fjern kryds i "Empty System32\Catroot 2"
Klik so "GO"

Klik IKKE (!) "Flush SoftwareDistribution".

Reboot og prøv så programmerne.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
01. oktober 2007 - 00:33 #9
det hjalp desværre ikke ret meget. :(
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 06:25 #10
Hmm - Surfet lidt: nogen gange er det opdateringerne i de der spil, der laver balladen, ved at ændre grafik driverne. Prøv det her:

Uninstall World of Warcraft;
Install latest nVidia drivers ( eller hvilken Grafik kort du nu har);
Restart;
Reinstall WoW;
Update to latest WOW patch

Hvis det stadig ikke hjælper, prøv at køre den her, http://driveragent.com/ , for at få en ide om hvor opdateret dine øvrige drivere er. Men hent ikke driverne derfra, hent dem direkte hos producenten. Prøv at få PC'ene helt up to date.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:15 #11
Det hjalp så ikke at gøre det med at reinstallere, MEN mange af mine drivers er åbenbart gamle, dog ikke mit grafikkort, jeg har en dell computer og har jo drivers fra deres hjemmeside, men ifølge den side du har givet mig findes der bedre/nyere drivere til følgende ting:

- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) Ultra ATA Storage Controllers - 27DF
- Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- SigmaTel High Definition Audio CODEC
- Intel(R) 82801GR/GH/GHM (ICH7 Family) PCI Express Root Port - 27E2
- Intel(R) 82801GR/GH/GHM (ICH7 Family) PCI Express Root Port - 27E0
- Intel(R) 82801GH (ICH7DH) LPC Interface Controller - 27B0
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB2 Enhanced Host Controller - 27CC
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27CB
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27CA
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C9
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C8

Har ikke turde hente nogle af sidens drivere før jeg har vendt det med dig, men bør jeg ikke opdatere alle disse også?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:47 #12
Det, at din INTEL chipset driver ikke er opdateret ER et problem, eftersom den er forudsætninger for at de øvrige virker og Windows PaP automatisk opdatering, kan se de andre og opdatere dem via MS update. Opdater den som det første.

Hent den her:  http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml. Den viser dig, hvad din PC indeholder og hvor du kan hente drivere. Klik på "chipset" og hit driveren hos IBM til den. Genstart herefter.
Hent så driveren til din audio hos Sigmatel ( link findes i Everest ).

- derefter: Gå ind på http://www.update.microsoft.com og kør bruger defineret scan en gang til. Hent alt - også drivere.

Når du er færdig med det kører du en CCleaner igen ( den du tidligere hentede ).
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:49 #13
IBM=Sludder - mente selvfølgelig Intel ..... :-O
Avatar billede wenneberg Nybegynder
01. oktober 2007 - 18:38 #14
okay har brug for lidt mere hjælp mht. at opdatere, har fået opdateret nogle afd driverne og listen med drivere der IKKE er opdateret ser nu sådan ud. Jeg synes især det med audio og intel drivere er en jungle uden lige og jeg håber du kan og gider hjælpe mig videre. Tak :)

IDE ATA/ATAPI controllers:
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) Ultra ATA Storage Controllers - 27DF

Sound, video and game controllers:
SigmaTel High Definition Audio CODEC

Universal Serial Bus controllers:
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB2 Enhanced Host Controller - 27CC
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27CB
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27CA
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C9
- Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C8
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:24 #15
Jow da, men så skal jeg lige have lidt mere tjek på din PC. - og ved hvad du mener: drivere kan være en jungle :-(  Man tror man henter den rigtige og så går der ged i det hele.
Gå ind i Everest ( den du lige downloadede) - klik på "Opsummering". Klik så på Rapport->Hurtig rapport->Ren tekst. Den laver nu en tekst fil.  Gem den f.eks. på skrive bordet ( kald den f.eks. wenneberg PC ) og mail den så til mig på peter.brosted@gmail.com . Den er temmelig stor fordi den har debug kode med, så ikke smart at poste direkte her ( 1 km lang). ;-)

Så hitter jeg link, til de drivere du mangler, det rigtige sted.

/Peter Brøsted
Avatar billede wenneberg Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:34 #16
er hermed gjort :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:40 #17
I øvrigt - nu må du ikke tage http://driveragent.com/ som "Driver guden" - som sagt, den kan give dig en IDE ( og kun ide) om hvilke der er out-datet. Men man skal huske, at de lever af at sælge drivere, så de er ikke altid helt objektive. Så har en eller anden fumle-karl lavet et quick fix til en LINUX driver i en driver pakke, kalder de det "den seneste" - også til Windows. Nogle af dem kan faktisk gøre mere skade end gavn. – derfor jeg skrev, du IKKE skulle hente dem derfra.
Men den er god nok, til at påpege, hvor der evt. kan være mangler som en hurtig scan.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:41 #18
- nu har jeg jo familie - skal lige gufle aftensmad, så kigger jeg på den ;-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 06:56 #19
I anden omgang lykkedes det at læse den.
Hent følgende drivere, i nævnt række følge. Resten ser OK ud nu.
Genstart mellem hver – også selv om den ikke spørger til det:

Chipset: http://downloadcenter.intel.com/download.aspx?url=/14528/a08/infinst_autol.exe&agr=N&ProductID=816&DwnldId=14528&strOSs=All&OSFullName=All+Operating+Systems&lang=eng

GPU:
http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_163.71_uk.html - den er faktisk så ny som fra i fredags ;-)

Ryd så op med CCleaner bagefter som tidligere. – og som sagt: selv om driverguide siger nogle stadig kan opdateres, er det altså bare reklame.

Husk, som tidligere nævnt, at spil som WoW i sig selv er ustabile, så selv om du nu får opdateret alle dine drivere, er der ikke garanti for at det løser dit problem. – men så har du gjort, hvad du kunne. ;-)

For øvrigt: Iflg rapporten er dit kabinet lige lovlig varmt ( 51 grader). Det kan faktisk være et stabilitets problem i sig selv. Jeg vil anbefale dig at installere en kabinet køler. Alle Dell’s desktops har plads til sådan en ( men ikke monteret som std. ). Slå op i din manual eller på nettet vedr. diameteren og hit så en på www.edbpriser.dk. De er ikke så dyre.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:35 #20
tak for ovennævnte, jeg kigger lige på det mht. køler :)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:43 #21
velbekomme ;-)
Avatar billede wenneberg Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:34 #22
tak for det :)
Avatar billede wenneberg Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:35 #23
tak for det :)