Avatar billede caspar_cc Nybegynder
12. september 2007 - 19:13 Der er 6 kommentarer

WLAN-DSL- forbindelse: Hvor er fejlen?

Jeg er lige flyttet til Tyskland og har derfor bestilt en ADSL-forbindelse til min medbragte pc. Da telefonstik og pc er på hver sin etage, har jeg bestilt en pakkeløsning med WLAN m.m. fra et af de største firmaer i Tyskland (1 und 1). Da jeg bor ude på landet, er det dog Deutsche Telekom, der råder over telefonlinjerne, så 1 und 1 har bestilt DSL-forbindelsen hos dem.

Jeg har nu fået brev fra DT om, at DSL-forbindelsen er oprettet, og jeg har fået WLAN-modem med USB-stick og kabler fra 1 und 1; så skulle det bare være et spørgsmål om at sætte det hele til.
MEN if. modemmet er der ikke nogen DSL-forbindelse.
Derfor henvendte jeg mig til DT, som kom og tjekkede fordindelsen; deres tekniker tilsluttede sit eget modem, og sagde, at det var i orden. If. ham måtte det være modemmet, den var gal med.

Så henvendte jeg mig til 1 und 1, som sendte mig en ny pakke med modem osv., men resultatet er det samme: modemmet siger, at der ikke er nogen DSL-forbindelse. Grrrr!

Hvad gør jeg så nu? Jeg sidder med to forskellige firmaer, der begge mener, at det er "de andre", der ikke har leveret varen. Er der en måde, hvor jeg selv i det mindste kan fastslå, om det er modemmet eller forbindelsen, der er noget galt med?
Avatar billede neoman Novice
12. september 2007 - 19:21 #1
Har du kigget nøje på kablerne/stikkene/tilslutningen ? Ved ikke helt hvordan stikkene ser ud i tyskland, men en af de mest populære modem/routere i Tyskland er en FritzBox.

I DK kan man OVERORDENTLIGT LET tilslutte en FritzBox  forkert !
Avatar billede caspar_cc Nybegynder
13. september 2007 - 10:53 #2
Det er lige præcis en FritzBox. Men da jeg første gang ringede til 1 und 1, gennemgik vi kabeltilslutningerne fra en ende af, og alt var, som det skulle være.
Og da Telekom-teknikeren var på besøg, konstaterede han også, at FritzBox'en var tilsluttet korrekt. Så jeg tror ikke, det er der, problemet ligger.

Er der ellers nogen bud på, hvad jeg kan gøre?
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 11:05 #3
Tilmeld dig på forummet www.musimi.dk - det er godt nok Ip-telefoni fikseret, men der sidder mange meget meget erfarne mennesker derinde, som kan få en Fritz til at slå kolbøtter, og de vil bære over med, at dit problem ikke er helt IP-telefoni fokuseret. Forklar dit problem og vent på svar.
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 11:08 #4
og de kan også fortælle dog hvor et kæmpe forum for fritzbox ligger på .de
Avatar billede caspar_cc Nybegynder
13. september 2007 - 12:24 #5
Hmmm ... musimi vil ikke lade mig oprette en konto, da jeg ikke har en dansk IP-adresse! Jeg synes, jeg løber panden mod hver en mur, jeg kommer i nærheden af ...
Avatar billede neoman Novice
13. september 2007 - 15:44 #6
google efter et tysk fritzbox forum - jeg mener, men er ikke sikker, at der er links dertil fra www.avm.de