WLAN-DSL- forbindelse: Hvor er fejlen?
Jeg er lige flyttet til Tyskland og har derfor bestilt en ADSL-forbindelse til min medbragte pc. Da telefonstik og pc er på hver sin etage, har jeg bestilt en pakkeløsning med WLAN m.m. fra et af de største firmaer i Tyskland (1 und 1). Da jeg bor ude på landet, er det dog Deutsche Telekom, der råder over telefonlinjerne, så 1 und 1 har bestilt DSL-forbindelsen hos dem.Jeg har nu fået brev fra DT om, at DSL-forbindelsen er oprettet, og jeg har fået WLAN-modem med USB-stick og kabler fra 1 und 1; så skulle det bare være et spørgsmål om at sætte det hele til.
MEN if. modemmet er der ikke nogen DSL-forbindelse.
Derfor henvendte jeg mig til DT, som kom og tjekkede fordindelsen; deres tekniker tilsluttede sit eget modem, og sagde, at det var i orden. If. ham måtte det være modemmet, den var gal med.
Så henvendte jeg mig til 1 und 1, som sendte mig en ny pakke med modem osv., men resultatet er det samme: modemmet siger, at der ikke er nogen DSL-forbindelse. Grrrr!
Hvad gør jeg så nu? Jeg sidder med to forskellige firmaer, der begge mener, at det er "de andre", der ikke har leveret varen. Er der en måde, hvor jeg selv i det mindste kan fastslå, om det er modemmet eller forbindelsen, der er noget galt med?