Avatar billede dender Nybegynder
11. september 2007 - 21:11 Der er 5 kommentarer

ATI Radwon X300/X550/X1050 Series muligt at tilslutte 2 skærme?

Hej..
jeg ville meget gerne have 2 skærme til sluttet jeg har anskaffet mig sådan et y kabel.. når jeg tilslutter dem virser de begge det samme skærm billede. men ville gerne have det til at fungere som 1. og 2. skræm. jeg har prøvet at gøre det inde i Catalyst Control Center . og gennem eneskebaer og så intillinger men den vil ikke gøre det.
har opdateret til det nyeste driver. ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. september 2007 - 21:18 #1
Det kræver først og fremmest, at grafikkortet har to udgange.

Et Y-kabel splitter blot det samme signal.
Avatar billede dender Nybegynder
11. september 2007 - 21:34 #2
jamen jeg ved at man skulle kunne gøre det blot ved hjælp af det .
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. september 2007 - 21:37 #3
Hvor ved du det fra?
Avatar billede dender Nybegynder
11. september 2007 - 21:40 #4
Euc vest har det kørene på deres computer..
og de har kun en udgang .. derfor ..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. september 2007 - 22:03 #5
Det kan så vidt jeg ved ikke lade sig gøre.

Dog husker jeg en "boks" man kunne få for et par år siden, der kunne levere to signaler fra en udgang.

Men med et Y-kabel går det altså ikke, da den kun splitter signalet i to.

Men de fleste grafikkort i dag har jo også to udgange, så problemet er ikke værre, end at du må købe et nyt grafikkort :)

Eller spørge EUC Vest hvorledes de gør tricket.