Avatar billede piccololl Nybegynder
11. september 2007 - 11:00 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan åbner jeg krypterede drm9-filer op?

Hej allesammen!

Jeg har for nylig købt nogle musiknumre inde på henholdsvis TDC's og Telia Webshop. Desværre kan jeg overhovedet ikke afspille sangene på min mp3-afspiller, da filerne, som jeg har købt, er krypterede, altså låst. Heller ikke selvom jeg i sidste uge investerede i en afspiller, der angiveligt skulle understøtte drm9-filer generelt.
  Derfor vil jeg nu spørge jer om følgende: Hvordan får jeg nogensinde åbnet de musikfiler, som jeg har købt på Webshop, således at jeg både kan afspille min købte musik på min mp3-afspiller og også kan brænde musikken ned på en cd?

Vh. Joakim.
Avatar billede summer Mester
11. september 2007 - 12:18 #1
De musikfiler du henter er wma og ikke mp3. Derfor skal de afkodes: http://www.piratgruppen.org/recherche.php?recherche=afkode+drm Her kan du både hente prg. og vejledning
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. september 2007 - 17:08 #2
du skal bruge windows media player eller mp3 afspillerens software til at overføre numrene til din mp3 afspiller. ellers vil licenserne til numrene ikke blive kopieret med over. :)
Avatar billede piccololl Nybegynder
11. september 2007 - 21:39 #3
Mp3-afspillerens software... Hvad er det f.eks.?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. september 2007 - 22:22 #4
fx hvis det er en creative mp3 afspiller følger der en media manager med. :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. september 2007 - 22:23 #5
men det kommer jo an på hvilket mærke din mp3 afspiller er. :)
Avatar billede summer Mester
11. september 2007 - 22:45 #6
drm koden skal fjernes, som beskrevet i mit første link. Du kan gøre det med Tunebite, som du finder her: http://www.piratgruppen.org/spip.php?article440&var_recherche=Tunebite
Når drm koden er fjernet, kan du bruge hvad du vil til at overføre/brænde, etc. Sværere er det ikke
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. september 2007 - 23:06 #7
men jeg vil dog anbefale at fjerne DRM beslyttelsen fra dine lovlig-købte medie filer da de begrænser og giver mere besvær end gavn. :)
Avatar billede piccololl Nybegynder
12. september 2007 - 22:55 #8
Til dig summer:

Jeg har gjort alt, hvad der stod i vejledningen, men Tunebite vil kun afspille 1 minut af mine låste filer, fordi det åbenbart kun er en "test-version". Hvis jeg skal bruge programmet "rigtigt", kræver udbydderne penge af mig, ca. 25 dollars, og det gider jeg jo ikke at betale.
Hvad gør jeg så i stedet?
Avatar billede summer Mester
14. september 2007 - 09:51 #9
Sorry har ikke været hjemm. Jeg havde ikke set at tunebite var blevet shareware. Prøv at søge på f.eks. http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+wma+to+mp3+Converter&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
Avatar billede piccololl Nybegynder
14. september 2007 - 12:24 #10
Til jer begge to:

Ikke de store problemer længere. Har nemlig fundet ud af det. Jeg skulle bare sykroniserer sangene efter at have afspillet dem én gang i Media Player og dermed fået åbnet licensen til filerne.
  Inden jeg uddeler pointene, vil jeg gerne lige have svar på én sidste ting: Kan jeg også sykroniserer de købte sange over på en brandbar cd? Eller er det umuligt?
  I såfald, er der så en anden løsning til at jeg kan brænde mine købte musikfiler over på en cd?

Vh. Joakim.
Avatar billede summer Mester
14. september 2007 - 13:18 #11
"Konvertering af WMA
For at kunne afspille musikken på en iPod og andre afspillere, der ikke er kompatible med Windows’ DRM licenser, skal den konverteres til Mp3 formatet. Sådan gør du:

1. Hvis du afspiller musikken for første gang, skal du afspille et kort stykke af hvert enkelt nummer i Windows Media Player 9 eller højere for at hente licenserne. Bemærk, du skal være logget på internettet imens denne handling udføres.

2. Brænd en cd med musikken via Windows Media Playerens brændeliste.

3. Brug derefter 'Kopier fra CD' funktionen i WMP for at kopiere filerne fra cd'en ind på computeren i MP3-format. (Husk at vælge hvilke format WMP skal konventere til, den står til WMA som standard. Det ændres her: Funktioner -> indstillinger -> Kopier fra CD).
4. Du kan nu overføre Mp3 filerne til den ønskede afspiller "
Avatar billede piccololl Nybegynder
14. september 2007 - 13:42 #12
Øhm... Så det vil altså sige, at når først mine købte sange er afspillet i Media Player én gang, og licensen dermed hentet, så kan jeg altså godt brænde sangene ned på en CD og dermed afspille dem på et stereoanlæg??
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
14. september 2007 - 16:58 #13
ja det kan du godt :)
Avatar billede piccololl Nybegynder
14. september 2007 - 22:18 #14
Super!

Jamen så er mit problem løst:D
Så forstår jeg bare slet ikke, hvad jeg skal bruge Tunebite eller evt. en konverter til, hæhæB)
Avatar billede summer Mester
15. september 2007 - 08:32 #15
Hvis du vil have fjernet DRM er du nødt til at bruge et sådan program, men fungerer det tilfredsstillende for dig er det ok.
Avatar billede piccololl Nybegynder
15. september 2007 - 18:48 #16
Udmærket.
I øvrigt: Hvordan får jeg delt pointene ud til jer, som har gjort sig fortjent til det??
Avatar billede summer Mester
15. september 2007 - 20:11 #17
Behold du bare pointene selv. Ellers må du bede psycosoft-funware om at lægge et svar.
Avatar billede piccololl Nybegynder
15. september 2007 - 21:29 #18
Okay. Så vil jeg spørge dig psycosoft-ware om hvordan jeg kan uddele point til dig, når dit navn ikke står over på listen med de navne, der er nævnt til at få point?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. september 2007 - 20:31 #19
syntes nu at summer også skal have nogle point da han også har kommet med nogle relavante indlæg :)
Avatar billede summer Mester
16. september 2007 - 21:48 #20
piccololl -> Du fandt jo ud af det meste selv, så du kan blot fordele pointene, så du får en "god sjat" selv.