Avatar billede weis Nybegynder
08. september 2007 - 16:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

word 2007 og felter

Hvordan laver man et dokument i word 2007 som indeholder forskellige inputfelter (textboxe, flueben, checkboxe osv.) og så beskytte resten af dokumentet, så man kun kan udfylde felterne? og ikke ændre i det gamle dokument?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
09. september 2007 - 11:52 #1
Du skal for det første sørge for at slå Developer/Udvikler-fanen til (Office-knappen, Word indstillinger, Show developer tab in ribbon/Vis udvikler fanen i båndet). Du får nu adgang til tekstbokse osv. på denne fane. Opret en skabelon, påfør dine kontroller (altså textboxe osv.). Alt efter om du bruger content controls (textbox) eller de "gammeldags" kontroller, kan du beskytte enten dokumentet til at blive udfyldt som formular eller evt. beskytte kontrollen (hvis det er en content control - vælg egenskaber på udvikler fanen).
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. september 2007 - 21:12 #2
Respons?