Avatar billede idiotbarn Nybegynder
07. september 2007 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word objekt på webserver

Jeg har lavet et stykke software, der bruger Microsoft Word 10.0 Object Library. Det åbner filen, gemmer indholdet som "Filtered Html" som jeg så kan arbejde videre med.
Ideen er at man uploader et word dokument med billeder og tekst, som så kan omsættes.

Det virker fint...MEN
Når jeg flytter det op på serveren kommer den med en:
COM object with CLSID {...} is either not valid or not registered

Efter lidt søgning på nettet, ser det ud som om man ikke kan bruge Microsoft Word 10.0 Object Library med mindre word er installeret på serveren? Andre sider siger, det er fordi dll filerne ikke er registreret på serveren?

Har nogen erfaringer med at bruge objekt biblioteket på serveren, eller kender fejlen?

Hvis der er alternativer til at konvertere word til html, er jeg også meget interesseret i dem. Især hvis jeg kan undgå at "impressionate" brugeren, da jeg har læst det skulle være langsomt, og det er kun nogen få pct af hele systemet der har behov for det.

Mvh
Avatar billede a1a1 Novice
07. september 2007 - 14:00 #1
bruger du en "com wrapper"? og har du uploadet word dll til serveren og registret den? (regsvr32....)

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
07. september 2007 - 14:01 #2
(og asp.net user har læse adgang til mappen hvor den ligger)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
07. september 2007 - 14:09 #3
Jeg prøver lige at kikke nærmere på "Com Wrapper"... har ikke arbejdet med det før.

Jeg har bare oprettet reference til "Microsoft Word 10.0 Object Library".
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
09. september 2007 - 13:32 #4
Du må gerne sparke mig i rigtig retning. COM wrapperen skal bruges til at pakke flere DLL filer sammen i én, right?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
09. september 2007 - 14:43 #5
I min bin mappe, har jeg Interop.Microsoft.Office.core.dll og Interop.word.dll
Hvis jeg prøver at registrere dem,med regsvr32 (regsvr32 Interop.word.dll) får jeg beskeden:

[DLL fil] was loaded but the dllRegisterServer entry point was not found.
The file can not be registered

Fortsætter søgen på google...
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
18. juli 2008 - 12:25 #6
...og lukker, ingen  held