Avatar billede josodk Nybegynder
06. september 2007 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Datagrid er pludseligt tom!

Hej eksperter

Jeg har haft en asp.net applikation (framework 1.1) kørende på mit webhotel i et års tid uden problemer.

For ca. 3 uger siden holdt den pludseligt op med at fungere korrekt. Jeg har ikke ændret i koden, og den kører stadig perfekt lokalt hos mig.

Applikationen arbejder med en fil som uploades til til en undermappe /user

Nogle data fra den uploadede fil læses ind i en DataTable, som vises i et DataGrid. Det har den gjort fint indtil for ca. 3 uger siden; men nu er datagriddet bare tomt. Og der kommer ingen fejlmeddelelse. Andre data fra den uploadede fil læses fint.

Det er virkeligt underligt, at det bare er stoppet med at virke. Og jeg har snart ikke flere grå hår... Webhoteludbyderen melder pas (indtil videre).

Nogle erfaringer/forslag/ideer??

Jørgen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. september 2007 - 09:59 #1
Hvad med upload af det som du har lokalt til webserver?

Har du sat try omkring indlæsning af data for at finde fejlen?

:-) karsten_larsen
Avatar billede josodk Nybegynder
06. september 2007 - 10:29 #2
sp. 1: ikke forstået. upload her vil være meget kompliceret, da det er en 3-lags applikation med flere klassebiblioteker (dll'er)
sp. 2: Ja. Og eventuelle exceptions fanges og skrives i brugerfladen. Der skrives bare ikke noget.
Jørgen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. september 2007 - 10:44 #3
sp 1.)
Kan du ikke prøve at afvikle det i et andet testmiljø end lokal ud over din nuværende web udbyder på f.eks. 1.1 eller 2.0 framework

sp 3.)
Kører webudbyder på 1.1 eller 2.0?
Avatar billede josodk Nybegynder
22. februar 2008 - 15:01 #4
Ved et tilfælde har jeg selv fundet årsagen til problemet.
I min applikation bruger jeg metoden PeekChar på en BinaryReader til at opdage "end of file". Den metode er IKKE sikker til dette. PeekChar læser bytes som Unicode, og hvis den møder noget, der ikke kan konverteres som et gyldigt Unicode-tegn, så returnerer den -1 til trods for, at der stadig er bytes at læse. Søg selv på Google med BinaryReader og PeekChar.
Det er mig så stadig en gåde, at det aldrig har drillet nogen (mig selv inklusive) før nogen begyndte at køre andre af mine (WinForms) programmer på en Vista maskine. Det kunne se ud som om kombinationen OS/.Net version ikke er helt ligegyldig.
Det er mig så også en gåde, at BinaryReader ikke har en Peek metode; men har en PeekChar metode. Den læser jo bytes og ikke characters.
Jørgen
Avatar billede josodk Nybegynder
23. februar 2008 - 22:03 #5
Problemet er løst