Avatar billede downloading Nybegynder
05. september 2007 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedsrisiko ved local webserver?

Hej.

Udgør det nogen form for sikkerhedsrisiko at opsætte en apache server på min windows vista, som fx denne her:

http://www.wampserver.com/en/index.php

Mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2007 - 11:39 #1
så længe folk udefra ikke kan komme til den burde der ikke være nogen problemer.
Avatar billede downloading Nybegynder
05. september 2007 - 12:40 #2
okay.. Og det kan de ikke med den der vel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2007 - 13:01 #3
Der er altid en risiko ved at opsætte aktive usikre tjenester på sine maskiner. En server er lavet at "serve" dette betyder i praksis at svare på forespørgsler. Det at den står lokal og hvis den er strammet ordentligt op, kun svare på lokale forespørgsler, betyder ikke at der ikke er sikkerhedsting der skal overvejes.

Hvis du f.eks. har trådløs netværk tilsluttet eller dine maskiner har trådløse netkort installeret, så er det under visse omstændigheder muligt at tilgå dit lokale net, og dermed også din lokale web server. Hvis din firewall har huller eller er løst konfigureret, så kan man måske også komme til serveren.

Du bør vurderer truslen og risikoen og så kikke på hvor du kan stramme din sikkerhed op. 100 % sikkerhed findes kke, heller ikke uden web server, men tilstrækkelig sikkerhed er opnåelig hvis du gør en indsats
Avatar billede downloading Nybegynder
12. september 2007 - 14:46 #4
Undskyld jeg først svarer nu. Jamen så tror jeg da jeg vil installerer det :D

Mange tak for forklaringen bufferzone! :)