Avatar billede manse999 Nybegynder
04. september 2007 - 15:59 Der er 2 kommentarer

query string tutorial

Hej med jer.

Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor jeg benytter query strings og en access database.
Jeg er absolut ikke god til at kode, men et sted skal jeg jo starte.

Det jeg vil er at lave en masterpage, hvor jeg så i "indholdsrammen" indsætter forskellige billeder jeg har i en access database.

Men hvordan og hvorledes jeg gør med access databasen samt forespørgsler til den er jeg rimeligt blank på.

Er der een der har et link til en tutorial eller lign, som fortæller step for step hvordan man gør?

På forhånd tak
Avatar billede everclear Praktikant
05. september 2007 - 22:03 #1
Du skal nok starte med at kigge lidt på SQL. SQL bruger du når du skal kommunikere med SQL baserede databaser som f.eks. Access. Du kan se nogle begynder-SQL tutorials på w3schools.com.
Herefter skal du i kontakt med din Access database fra din .NET kode. Du kan f.eks. kigge lidt på: http://www.csharphelp.com/archives/archive70.html. Eksemplet er godt nok til en winforms-application, men det er akkurat samme fremgangsmåde til et web-site.

Håber det hjælper dig lidt videre:-)
Avatar billede neoman Novice
05. september 2007 - 22:08 #2