Avatar billede mgk2 Nybegynder
07. juni 2001 - 13:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grundlægger

Hvem grundlagde egentligt Oracle? Jeg er ved at skrive en eksamensopgave om computerprogrammer.

    Hilsen Morten æ Mand
Avatar billede jander Nybegynder
07. juni 2001 - 13:28 #1
Det var Lawrence (Larry) Ellison.
=) jander
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2001 - 13:30 #2
En af hans medarbejdere, Bruce Scott, er den mand, man logger ind som, med brugernavn/password scott/tiger.

Bruce har siden lavet sit eget firma, der arbejder med Java-databaser: http;//www.pointbase.com.
Avatar billede teepee Nybegynder
07. juni 2001 - 15:13 #3
Lidt fra en artikel på webben...

Bruce Scott is back in business.

Scott already has his fingerprints on several high-profile Silicon Valley companies, including his most recent venture, DataBahn, a San Mateo company that last month changed its name to PointBase Inc.

A perpetual entrepreneur, Scott\'s first startup was Oracle Corp.

\"We were four people working at Ampex who mulled around a database concept,\" Scott said. The original four were Scott, Bob Miner, Ed Oats, and Larry Ellison, who stayed on as Oracle\'s chairman and chief executive officer.

Scott, the most junior of the group, left Oracle after five years and formed Gupta Technology, a company that created databases for personal computers. Gupta fell on lean times and in 1995 changed its name to Centura Software, a developer of corporate database software that is still thriving in Menlo Park today.

Scott left Centura to start an Internet company dubbed Inquiry.com, which was later bought out.

His latest venture, PointBase, creates Java-based applications that run on different client computers and can be deployed on any computer around the world.

PointBase develops embedded databases using Java technology to support target markets in e-commerce, web-based mobile-work-force applications and a range of Internet appliances such as set-top boxes.