Avatar billede kimit Praktikant
03. september 2007 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spejlvendt tekst i word

Hvordan laver jeg en spejlvendt tekst i word. Skal det evt. gøres i et alternativt program og derefter indsættet som fil. Det er vigtigt at teksten er lige så skarp og tydelig, som var den indskrevet i word.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. september 2007 - 11:58 #1
Skriv teksten i Wordart.
Klik på Tegning på værktøjslinjen Tegning, peg på Roter eller Spejlvend, og klik derefter på Roter til venstre eller Roter til højre.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. september 2007 - 12:03 #2
Alternativ, hvis det er udskriften du skal spejlvende:
Filer -> Udskriv -> Egenskaber -> Kommer an på hvilken printer du bruger, kig efter spejlvend, mirror eller lign.
Avatar billede kimit Praktikant
03. september 2007 - 12:12 #3
Det er udskriften, der skal spejlvendes. Så jeg vil lige se efter, om den funktion findes i printeregenskaber...
Ellers vil jeg bruge den anden løsning. Tak for hjælpen.

Kvitter, så du kan få point...
Avatar billede vejmand Juniormester
03. september 2007 - 12:28 #4
Velbekomme, du kan også skrive teksten i et Bitmapbillede:
Indsæt -> Objekt -> Bitmapbillede
Her kan du spejlvende teksten under menuen "Billede" (Eller Ctrl + R)
Avatar billede kimit Praktikant
06. september 2007 - 08:54 #5
Tak for dine svar Vejmand. Det var dog ikke løsningen, da tekst i Wordart ikke har de redigeringsmuligheder jeg ønsker. Og tekst skrevet i Bitmapbillede giver ikke en randskarp tekst. Men du får point for dit svar alligevel.

Løsning blev programmet PagePlus der kan hentes på dess link. http://www.freeserifsoftware.com/software/PagePlus/download.asp