Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
27. august 2007 - 13:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problem med oprettelse af website under iis

jeg har et problem med at få vist nogle sider i localhost på min computer når man har oprettet en virtual mappe i IIS,
mappen hedder "c:\wwwroot\inetpub\rds\rds"

jeg har gjort det mange gange før, hvor det har virket fint. men lige med denne mappe så får jeg konstant beskeden:
"You are not authorized to view this page"
og det eneste den skal vise er et simpelt test.asp med scriptet:
response.write("hello")

Er der nogle som ved hvad der kan være galt?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. august 2007 - 10:53 #1
Har du husket og vinge af at der må køres script?
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
28. august 2007 - 22:59 #2
Hvor er det man gør det henne?, men jeg rodede med noget et eller andet sted på et tidspunkt.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. august 2007 - 23:50 #3
Højre klik på dit site > Properties > vælg fanebladet "Documents" der skal du så Adde test.asp og sætte den øverst.

Hvis du ikke har andre filer på dit site så skal du fjerne alle forslagene og kun have default.asp og så omdøbe din test fil til default.asp.
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
03. september 2007 - 10:03 #4
beklager jeg har ikke lige har svaret de sidste par dage, men nu er jeg tilbage.

jeps.. men det har ikke noget med det at gøre. det er bare til at fortælle hvaffor en side der skal stares op med fx. index.asp eller default.asp
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
03. september 2007 - 11:07 #5
nej det var sgu' da også mig der skrev noget der er helt hen i vejret, For at se om du må køre scripts skal du, så vidt jeg husker, højre klikke på sitet i IIS og vælger Properties > og vælge fanebladet Home Directory og sætte flueben i Read og Write
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
03. september 2007 - 15:20 #6
det har jeg prøvet, det virker heller ikke

jeg har prøvet at højreklikke på selve mappen og vælge sikkerhed, og der give rettigheder til alle brugere...

og under IIS:
kan jeg se at hvis jeg under properties -> directory security -> anonymous access and authentication control vælger integrated windows authentication, så kommer der password på, men jeg ved ikke om det er noget der skal slåes til, slår jeg det til så aner jeg ikke hvad passwordet er hvis jeg slår det fra får jeg en You are not authorized to view this page. kan det have noget at gøre med lige det sted
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
03. september 2007 - 17:35 #7
Hvis du endelig skal give rettigheder til nogen eller noget, så er det IUSR_<SERVERNAVN> og give rettetighederne "Read & Execute", "Read" og "Write"
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
04. september 2007 - 13:38 #8
den har allerede alle de rettigheder som den skal have.
men stadigvæk You are not authorized to view this page
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. september 2007 - 14:38 #9
hvad er ellers tilføjet under sikkerhed?
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
09. september 2007 - 11:54 #10
Hey. Nå nu har jeg installeret win xp igen, og nu ser det ud til at det hele virker, men det undre mig stadig hvorfor det ikke virkede før.

Men du har forsøgt på at hjælpe mig, gider du at smide et svar, så kan du bare få pointene
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
12. februar 2011 - 16:40 #11
Jeg lukker denne tråd da der ikke er noglem som har smidt et svar