Avatar billede mads375 Juniormester
27. august 2007 - 01:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Design i Photoshop

Hejsa.

Hvis jeg laver mit design i Photoshop, hvordan skal jeg så indsætte det i Dreamweaver, i den forstand mener jeg, skal jeg gemme det i jpeg format og simpelthen indsætte et billede og laver hotspots, eller hvordan fungerer det?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. august 2007 - 01:59 #1
Forkert kategori...
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2007 - 07:59 #2
Jeg har selv brugt photoshop og frontpage for nogle år siden og den hurtigste måde er at lade photoshop (d.v.s. imageready hvis du er pre CS2) lave hjemmesiden. Det gør photoshop ved at sætte grafik udskæringerne (kaldet slices) ind i en html sammenhæng.

Efterfølgende åbnes html siderne så i dreamweaver eller frontpage og editeres. Der vil være grafik slices der kan fjernes og erstattes af baggrundsfarver og celler i tabeller der kan samles. ligesom links og andet lettest laves i disse programmer.
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2007 - 15:40 #3
<ole>

- men resultatet er kode, der hører et andet årtusinde til. Til sitet om husets pipfugl er det måske okay, men videre hensigtsmæssigt er det ikke  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2007 - 18:15 #4
Det har ole fuldstændig ret i hvilket er grunden til at jeg efterfølgende redigerer den html photoshop leverer i et "rigtigt" web program. I dag ville jeg ikke vælge frontpage, men det var hvad der var tilgængeligt den gang
Avatar billede mads375 Juniormester
17. september 2007 - 11:29 #5
takker