Avatar billede ravnemor Juniormester
19. august 2007 - 02:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvis feltet er udfyldt, så

Nu har jeg problemer igen.

I mit regneark skal jeg bruge en HVIS funktion
http://www.klojs.dk/rejse.xls

Det skal handle om at, hvis (rejseafregning) har noget udfyldt i felt D30, så skal (Til løn) felt K32 være et 3-tal.

Hvis (rejseafregning) har noget udfyldt i felt D31, så skal (Til løn) felt K32 være et 1-tal.

Hvis ingen af de 2 felter felter har nogle tal, så skal K32 være tomt.

Hvem kan hjælpe ? Håber i kan følge mig. Læg mærke til at det er 2 regnark forneden jeg taler om.
Avatar billede kjaer_michael Nybegynder
19. august 2007 - 08:31 #1
Hej Ravnemor

Jeg vil mene denne skulle kunne gøre det, hvis jeg eller har forstået dig rigtigt

=HVIS(IKKE(ER.TOM(D31)),3,HVIS(IKKE(ER.TOM(D30)),1,""))

Mvh. Michael
Avatar billede kabbak Professor
19. august 2007 - 11:06 #2
husk ; i stedet for ,

=HVIS(IKKE(ER.TOM(D31));3;HVIS(IKKE(ER.TOM(D30));1;""))
Avatar billede excelent Ekspert
19. august 2007 - 11:53 #3
=HVIS(Rejseafregning!D30<>"";3;HVIS(Rejseafregning!D31<>"";1;""))
Avatar billede kjaer_michael Nybegynder
19. august 2007 - 12:26 #4
tjaa det kommer vel an på dine settings. Man kan vælge både ";" og ","
Avatar billede ravnemor Juniormester
19. august 2007 - 18:54 #5
excelent formel var faktisk den eneste der virkede. Jeg forstår ikke helt den med IKKE midt i fomlen.

Mange tak for hjælpen alle, vil du lægge et svar excelent.
Avatar billede excelent Ekspert
19. august 2007 - 19:03 #6
ok velbekom