Avatar billede lennart Nybegynder
16. august 2007 - 14:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ny Mobil Telefon

Hej

Jeg skal som sagt have en ny mobiltelefon.
Jeg har aldrig haft en så jeg er rimeligt på bar bund vidensmæsigt.

Jeg ku godt tænke mig en Sony Ericsson - w610i eller S500i
men ved ikke hvor den er billigst?

Jeg ved heller ikke hvor stort mit forbrug bliver, men regner ikke med det helt vilde, så jeg vil gerne have et så lavt abonnement som muligt!

Har tjekket forskellige side men synes det er svært at gennemskue om jeg skal købe mobilen sammen med et abonnement eller uden?

håber i kan hjælpe mig
Lennart
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. august 2007 - 14:28 #1
Jeg vil anbefale dig at tage et kig på mobilpriser.dk. Det har en søgefunktion, så du kan sammenligne priser både med og uden abb.

http://mobilpriser.dk/
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
16. august 2007 - 22:30 #2
Køb en nokia 6300.
Den er nem, billig og en super telefon.

Tror at en nybegynder såvel en erfaren ville få meget glæde af den.
Har den selv, og syntes det den met gennemførte mobil jeg har haft.
Specielt til prisen !
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
16. august 2007 - 22:31 #3
met=mest
Avatar billede lennart Nybegynder
18. august 2007 - 22:09 #5
og betyder w660i og w880i at de er 3g +
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. august 2007 - 08:28 #6
Der er ikke de store forskelle mellem w810i og w610. Tror det primært er den indbyggede hukommelse, der er noget større i w810i.

w660i og w880i understøtter begge UMTS 2100, hvilket betyder de er 3G mobiler.
Avatar billede lennart Nybegynder
20. august 2007 - 15:05 #7
jeg har lige hørt man skal have specielt abonnement hvis man vil bruge mobilen i udlandet?

koster det meget
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. august 2007 - 15:26 #8
Du skal være tilmeldt udlandstelefoni, ja.

Prisen for tilmelding varierer og det samme gør priserne for opkald.

Det letteste er at gå ind på selskabernes hjemmesider og sammenligne priserne dér
Avatar billede enya Nybegynder
21. august 2007 - 22:36 #9
Priser på abonnement, pris pr. minut osv. kan sammenlignes på flg. hjemmeside:

IT- og Telestyrelsen - http://www.it-borger.dk/verktojer/teleguide/mobilesearch

Man taster ind på hvilke vilkår, man ønsker abonnementet - og kan derefter i skemaet se hvilket teleselskab, som er billigst.
Avatar billede lennart Nybegynder
24. august 2007 - 14:38 #10
hvad betyder det når der står med W610i med MPS-70 eller Sony Ericsson W580i Grey med MMC-70 ?

betyder det ekstra funktioner
har kikket på en w580i og der står ikke noget om at den har blits men det står der den har på debitels hjemmeside?
Avatar billede lennart Nybegynder
24. august 2007 - 14:40 #11
det er herinde jeg har kikket

http://www.debitelshop.dk/debitel/category.do;jsessionid=6CAEB31057CE5F5A233304FD4DD7977D?current=SonyEricsson

og en anden ting mobilpriser viser da ikke særligt billige priser...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. august 2007 - 14:47 #12
Hvad mener du med, at mobilpriser.dk ikke har særlige billige priser?

Kan du give et eksempel?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. august 2007 - 15:27 #14
Og du mener ikke kr. 1 er billigt? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. august 2007 - 15:29 #15
Dit link viser den billigste pris målt efter _samlede_ omkostninger
Avatar billede lennart Nybegynder
27. august 2007 - 15:43 #17
ja det er de samlede omkostninger
kan da godt se du kan få den til 1 kr men med en total pris på 3000 kr.
så kommer man jo af med mere.

men lige meget nu, har købt og betalt en mobil.
og jeg fik den billige en nogen af dem du visse på det sidste link.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. august 2007 - 16:03 #18
Det var da dejligt :)

Kunne du afsløre pris og sted? Det kunne jo være, at andre kunne få glæde af det.
Avatar billede lennart Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:20 #19
jeg lukker
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:23 #20
Hvor endte du så med, at købe den?
Avatar billede lennart Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:43 #21
telmore
og det tilbud galt kun en weekend det var hos debitel men de havde den ikke i den rigtige farve, så derfor blev det telmore
Avatar billede lennart Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:44 #22
og det blev en w580 og den er jeg meget glad for
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:46 #23
Er jeg glad for at høre :)

Bruger selv Telmore og er meget tilfreds.