Avatar billede EIHP Juniormester
15. august 2007 - 12:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

3 Bredbånd

Jeg vil hører om der er en fiks lille måde jeg kan dele mit 3 Bredbånd med min kærestes laptop via min belkin router.

Jeg har XP på begge maskiner og min pc er sat til routeren via kabal, hvor min kærestes laptop sidder på via wireless network.

Endvidere ville jeg hører om der er nogen der ved hvordan man forbedre forbindelsen, for til websurfing og download er forbindelsen super men til online spil er det noget crap.
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2007 - 12:41 #1
Hun skal vel bare søge efter trådløse netværk og når hun finder dit skal hun eventuelt angive password - hvis du bruger kryptering.

Jo hårdere kryptering man bruger, jo langsommere er routeren mig bekendt.
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2007 - 12:57 #2
Her står lidt om DMZ og hvad man kan gøre hvis spil har problemer pga. firewallen. http://www.virtual-hideout.net/reviews/belkin_wireless_bb_router/index2.shtml
Avatar billede EIHP Juniormester
15. august 2007 - 17:16 #3
jeg kan ikke bruge DMZ, fordi modemet jeg går på nettet med sidder på min pc. og jeg har prøvet at dele min forbindelse med windows egen guide. det virker bare ikke.
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 07:53 #4
Jeg havde indtryk af at du gik på nettet via din router?
Avatar billede EIHP Juniormester
16. august 2007 - 14:42 #5
Nej, spurgte hvordan jeg kunne dele min forbindelse over routen :-)
Avatar billede EIHP Juniormester
16. august 2007 - 14:43 #6
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 15:30 #7
Tilslut router efter modem og opsæt router med SSID og kryptering og ip-interval. Kig på denne tegning og se bort fra at der er 2 routere involveret http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp - et link jeg lige havde.
Har du aldrig været på nettet gennem din router? Hvad bruger du den så til?
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 15:32 #8
Oh shit - kender slet ikke den type modem. Troede det var et almindeligt, hvor du kan sætte et kabel i.
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 15:41 #9
Som jeg ser det skal modem sluttes til routeren og så kan du og kæresten køre via kabel eller trådløst fra dynamiske ip'er tildelt af routeren. Opsætningen af routeren er afhængig af de specifikationer, som ISP'en kommer med.
Avatar billede kenp Novice
16. august 2007 - 22:32 #10
Det her er underholdene ;) men kan sagtens lade sig gøre.

1: sæt routeren op med den sikkerhed som i nu vil have, og det sidste du gør inden du logger ud af den er at DEAKTIVER dhcp.

2:følg denne guide til at opsætte din computer, så den kan dele forbindelsen ud til routern så din kæreste også kan komme på. http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2007 - 07:52 #11
kenp -> de fleste er jo glade for at kunne underholde andre - jeg er da ;)
Avatar billede kenp Novice
17. august 2007 - 16:52 #12
også her :) men har aldrig prøvet den guide med mobil netværk. men burde virke.
Avatar billede EIHP Juniormester
02. september 2007 - 08:49 #13
Kenp jeg ved ikke hvad der er sket, men nu vil laptopen ikke snakke med min computer
Avatar billede kenp Novice
02. september 2007 - 11:16 #14
har det virket? hvis ja så prøv at bruge systemgendannelse.
Avatar billede EIHP Juniormester
08. september 2007 - 00:06 #15
Jeg har fået mine computere til at snakke sammen igen. men om der er internet forbindelse ved jeg ikke. for hverken. msn, IE eller cmd kan få fat i noget. og IE står bare. og efter 25-30 min springer den fra www.googus.dk til www.googus.dk/s=1 og det syntes jeg er lidt langsom. kan man ikke skrue farten bare lidt op? :D
Avatar billede EIHP Juniormester
08. september 2007 - 00:07 #16
BTW. Jeg kan indstallere VNC på mine maskiner, hvis du vil give det et forsøg?
Avatar billede kenp Novice
08. september 2007 - 10:27 #17
jeg ved godt hvor fjelen kommer og det bliver langsomt.. sæt dine klienter op bag din computer med faste ip-adresser mv. så vil det gå nemmere.
Avatar billede EIHP Juniormester
08. september 2007 - 13:08 #18
Beklager kenp, men det gjorder ingen forskel.
Avatar billede kenp Novice
08. september 2007 - 17:12 #19
humm det burde gøre.

Du har gjort det ved routere som jeg beskrev 16/8... hvis nej så er fejlen nok der ;) men du kan næsten ikek have gjrot noget forkert på din computer med 3