Avatar billede henriknissen Nybegynder
13. august 2007 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indbyg anden celles inhold i tekstcelle

Hvordan kan man inkludere resultatet eller indholdet af en anden celle i en tekststreng i en celle. Exempel: Risikoen for udfaldet er (resultat af anden celles beregning indsat her) procent.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
13. august 2007 - 12:23 #1
Hvis der i celle A1 er resultatet 75, så skriv i celle B1:
="Risikoen for udfalder er "&A1&"%"
Selve tekststrengen kan også være en cellereference.
Så begynd med et =, og sæt al tekst i "" og adskil til cellereferencer med et "&".
Du kan også bruge en formel der hedder =concentenate, der samler flere tekststrenge, men ovenstående metode med &-tegn, synes jeg er umiddelbar lettere og arbejde med og redigere i.
Hilsen Leif
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
14. august 2007 - 12:29 #2
Kunne du bruge ovenstående? Lukketid?
Hilsen Leif
Avatar billede mikker Nybegynder
14. august 2007 - 16:16 #3
Hvis beregningen skal bruges andetsteds kan luffe's eksempel også bruges i cellens formatering istedet.

Altså med en brugerdefineret formatering: "Risikoen for udfalder er "00%

Formlen i B1 kan således være =A1
Formlen i B2 kan være =(B1*10)

Blot en tanke

- Mikker
Avatar billede henriknissen Nybegynder
14. august 2007 - 17:15 #4
Håber pointene er udløst da Leif svar er fint. Kan ikke se at flaget er ændret dog.
henrik
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
14. august 2007 - 22:56 #5
Du skal blot highlighte navnet i den box der står nederst til venstre og trykke på "Accepter".
Så takker jeg på forhånd :o)