Avatar billede mongaard Nybegynder
12. august 2007 - 11:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med adgang til backend

Jeg har pt en frontend liggende på 4 computere, og de tre kører uden uden problemer. Den fjerde derimod kan ikke hente dato fra basen, og siger at "filen allerede er i brug" eller "der er ikke udelt adgang til databasen". Alle pc'erne kører XP og databasen er lavet i access 2007. Er der nogen forslag til hvad det kan skyldes?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. august 2007 - 11:53 #1
Access databasen er ikke rigtigt beregnet til flerbrugere, og flere forbindelser..

Hvis du skal have flere computere på, vil jeg i stedet anbefale en MySQL server.. den er gratis og kan håndterer flere brugere langt bedre en Access, og har ikke nær så mange begræsninger..
Avatar billede mongaard Nybegynder
12. august 2007 - 11:58 #2
Jeg har tidligere haft langt flere brugere på en anden accessbase uden problemer, så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Desuden er det et krav her, at det er en accessbase.
Avatar billede mugs Novice
12. august 2007 - 12:09 #3
Access kan sagtens benyttes som en flerbrugerdatabase.

Prøv at importere een af de frontend som fungerer og se hvad der sker.
Avatar billede mongaard Nybegynder
12. august 2007 - 12:26 #4
Problemet er løst. Det var ikke basen der var problemet, men at brugeren kun havde læseadgang til serveren. Det kræver åbenbart også skriveadgang....
Spørgsmålet er lukket, tak for interessen.
Avatar billede mugs Novice
12. august 2007 - 12:37 #5
Selv tak - spørgsmålet er ikke lukket, før du selv lægger et svar og accepterer det.
Avatar billede mongaard Nybegynder
12. august 2007 - 14:19 #6
ok