Avatar billede vaeggemose Nybegynder
10. august 2007 - 17:26 Der er 8 kommentarer

169 ipadresse

Jeg får en 169 ipadresse på min forbindelse derhjemme, linien skulle være ok. Nogen forslag til løsning ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2007 - 17:31 #1
Den kommer når du ikke får svar fra en DHCP-server. Der kan fx være en DHCP-server i en router.
Avatar billede vaeggemose Nybegynder
10. august 2007 - 17:52 #2
jeg har ingen router på
Avatar billede jtt Nybegynder
10. august 2007 - 19:16 #3
Jeg formoder du har bredbånd.

Hvis dit styresystem er Windows XP:
Vælg Start -> Kør -> tast cmd i boksen og tryk enter

I "kommandoprompten" skrives ipconfig /renew.

Derefter skullle gerne komme en ny ip-adresse frem. Starter den også med 169 ?
10. august 2007 - 20:23 #4
Har du andre PC'er på samme linie?
HAR det virket før på samme linie/PC ?
Avatar billede vaeggemose Nybegynder
10. august 2007 - 20:36 #5
på trods af renew får jeg stadig 169 ip...

Nej kun en pc, som har kørt perfekt indtil nu.....
Avatar billede morhan Novice
10. august 2007 - 20:42 #6
har du installeret en firewall?
Avatar billede strych9 Praktikant
10. august 2007 - 21:52 #7
Der er vist bare ikke hul igennem. Ring til den tekniske support hos isp'en og få dem til at lave forbindelse til modem. Hvis det ikke kan lade sig gøre må de jo udskifte modem'et.
Avatar billede j3ppah Novice
13. august 2007 - 12:49 #8
Hvis du ikke har nogen router har du vel modem ??? er de ikke uddøde endnu ?... any way.. ring til supporten for din internet udbyder, de kan chece om der er huld igennem til dit modem fra ydersiden... hvis der er det er det en fejl hjemme ved dig, some where...

Start med at checke om alle kabler sidder ordenligt fast.

Hvis jeg tager fejl og du finder ud af du faktisk har en router, så prøv at se om du kan pinge den...
du finder ipen ved at gå ned i start kør skriv "ipconfig"... der under er der en der hedder default gateway...

Skriv "ping (din default gateway)"
fx. Ping 10.0.0.1
eller lignende...

Hvis du kan det prøv eventuelt at åben en hjemmeside og skriv:
\\(Default gatewaty)
fx
\\10.0.0.1

men prøv lige det andet først... ellers må du jo lige skrive igen...