Avatar billede hongomanden Nybegynder
10. august 2007 - 02:13 Der er 3 kommentarer

Sat printer til det local netværk

Hej alle sammen..
Ville lige hører om der er nogle der kan guide mig igennem hvorn jeg sætter min printer til netværket så jeg ike ksal til og fører kabler rundt i huset til 3 forskellige computer.. Håber der er nogle der har en løsning:D
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. august 2007 - 08:04 #1
Det kommer meget an på, hvilken printer du har, og hvilke porte der er på den. En stor del af lidt ældre lavprisprintere og multifunktionsprintere kan slet ikke sættes på netværket, mens nyere kræver en printserverboks, der passer præcis til printermodellen (porten).

Så lidt flere informationer ønskes...
Avatar billede khauge Nybegynder
10. august 2007 - 09:29 #2
Hvis det er en såkaldt netværksprinter, med indbygget netværksstik, er det intet problem. Normalt følger der en guide med til opsætning af en netværksprinter.

Men jeg er bange dette ikke er tilfældet, at det altså ikke er en netværksprinter. I så fald ser jeg kun 2 løsninger.

1. Anskaf dig en USB-printboks (kan evt. findes på edbpriser.dk). Den kan du sætte i et netstik og tilslutte printeren til den med et usb-kabel.

2. Installer printeren lokalt på en af maskinerne. Del printeren på den pågældende computer og tilføj den så på de 2 andre maskiner. Dette kræver dog at pcen printeren er installeret på, altid er tændt når den skal bruges fra de andre maskiner.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. august 2007 - 09:38 #3
Ad. 1: Vi har ikke fået oplyst, om det er en USB printer der er tale om, eller om den kun har parallelport. Desuden er det ikke alle USB printere der bare kan sættes på netværket - så det er ikke nødvendligvis en løsning :-)