Avatar billede teekay Nybegynder
08. august 2007 - 13:45 Der er 5 kommentarer

Auto width på et block-element i IE

Hvis man har en div kan man bruge nogle forskellige tricks i FF for at få den til at få auto width.. (width: auto / float: left.. osv).. men INTET af dette virker i IE når der er et element med display: block;

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 13:58 #1
<ole>

Er du sikker på, det ikke virker? width:auto må ikke berøre et block-element, så det kunne være spændende at høre, hvad du mener med, at det ikke virker  =)

Hvad er det, du gerne vil med width:auto? Hvad havde du forventninger om, det ville gøre?

/mvh
</bole>
Avatar billede teekay Nybegynder
08. august 2007 - 14:05 #2
Jeg har noget kode (runde hjørner med css), og det synes jeg jo er gevaldig smart, så jeg slipper for at sidde og lave billeder osv.

<div id="quoteWrapper">
<b class="b1"></b>
<b class="b2"></b>
<b class="b3"></b>
<b class="b4"></b>

<div class="quoteContent">
Tekst tralala
</div>

<b class="b4"></b>
<b class="b3"></b>
<b class="b2"></b>
<b class="b1"></b>
</div>

Et sted i css'en sættes display: block; på alle "b" class'erne.. og så vil IE åbentbart have div'en 100% uanset hvad jeg prøver på! Får snart en hjerneblødning over det her, og går over til tables og sådan noget skidt.. argh! :p
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 19:44 #3
Jamen, et div _skal_ jo være 100% i bredden  =)
Avatar billede flashnoob Nybegynder
09. august 2007 - 23:14 #4
Undskyld jeg blander mig.. men hvorfor _skal_ en div være 100% bred?
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2007 - 23:34 #5
flashnoob >> det er et kendetegn ved ethvert block-element. Skal det have en anden bredde, må du sætte den eksplicit.
Hvad der sker i teekay's kode, er dog ikke til at sige udfra de sparsomme oplysninger her  =)