Avatar billede dudez Nybegynder
08. august 2007 - 10:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at sende en MMS til en hjemmeside?

Tænkte jeg ville lave et modul på min hjemmeside hvor brugerne kunne tag et billede med deres telefon og derefter sende dem til hjemmesiden med billede og tekst.

Er det muligt at købe et SMS/MMS modul som man kan forbinde med ens server?

Jeg vil ikke have at SMS/MMS’en skal sendes til en e-mail adresse (dette har jeg lavet en løsning på), men i stedet til et SMS/MMS modul som har tilknyttet et telefonnummer som er forbundet med serveren.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
08. august 2007 - 10:52 #1
Umiddelbart vil jeg da klart sige, at det er muligt.

Mange større web-selskaber tilbyder en mobilgateway, hvor der også er mulighed for at benytte mms.
Avatar billede japping Nybegynder
09. august 2007 - 15:05 #2
Jeg vil gætte på at næsten har hvad der skal bruges.

Tilslut en mobil med SMS/MMS via kabel til serveren. Skriv et program der kontrollerer om telefonen har modtaget SMS/MMS og overfør evt. beskedder til serveren. Når man har en telefon tilsluttet PC har du adgang til beskedder via stifinder (det har jeg på min Nokia ved brug af programmet Nokia PC Suite, som er gratis).

Det omtalte kabel kan man købe for ca. kr. 200,- og det har USB-udgang til PC/Server.
Avatar billede japping Nybegynder
13. august 2007 - 20:59 #3
Så må det være lukketid ????