Avatar billede webnews Nybegynder
08. august 2007 - 08:49 Der er 4 kommentarer

betaling på 2 forskellige websider - kan man det

Jeg har 2 websider, på disse websider ønsker jeg at man skal kunne betale med dankort, og da jeg ikke har råd til at købe 2 betalings aftaler, samt 2 psb aftaler vil jeg hører om man evt kan oprette selve betalingen på den ene side og derefter når man "køber" på den anden så på en eller anden måde komme til den den anden side og betale det der...

Jeg håber I forstår hvad det er jeg prøver at spørge om ;)
Avatar billede likedon Nybegynder
08. august 2007 - 09:46 #1
det vil jeg mene.
site 1: her opretter du og betaler (denne er registreret hos pbs)
site 2: her opretter du ordren og når du skal betale sender du brugeren over til site 1, med et ordreID som du så kan bruge til at genfinde ordren fra site 2.

Det kræver selvfølgelig at du har en database du kan dele på tværs af domæner.
I begge tilfælde lander de på en kvitteringsside på site 1.

Vær opmærksom på at du vil vildlede kunden lidt, da de jo er ved at købe på et domæne, men betaler på et andet, og du skal nok ikke regne med at kunne få et e-mærke *s*, men noget direkte forkert mener jeg ikke du laver over for pbs.

En anden løsning kunne være sub-domæner hvor du eks. gennem dibs kan have en konto til hver sub-domæne, men som alle bruger den samme aftale hos dibs.
butik1.site.dk
butik2.site.dk
Avatar billede cybermike Nybegynder
15. august 2007 - 11:47 #2
webnews: Selvfølgelig kan det laves, jeg har lavet noget lignende engang. Drop en mail så finder vi en super pris til dig:) mail@mc-solutions.dk
Avatar billede miss-g Seniormester
23. august 2007 - 11:48 #3
Så vidt jeg ved kræver PBS 1 aftale pr. domæne.
Avatar billede webnews Nybegynder
23. august 2007 - 14:50 #4
HEJ det er ikke fordi jeg er gået i stå jeg tænker bare, det kan godt tage noget tid ;)