Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 2007 - 02:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få et absolut positionering i forhold til resten af siden

Min HTML og CSS kode er på http://www.student.dtu.dk/~s032225/css_help/Pubmonitor.htm

På siden er en DIV af typen graphcontainer, som kan indeholde en række DIVs af typen graphimage. Alle disse DIVs placeres absolut oven på hinanden. Formålet er at flere transparente lag af billeder kan placeres i DIVs af typen graphimage oven på billedet af grafen.

Problemet er imidlertid at graphcontainer DIVen ikke skubber elementer som kommer efter denne, ned på siden, men i stedet lægger sig over dem, hvilket ses på de filer jeg har lagt op.

Hvordan løses dette? Jeg kan forestille mig det er nogle CSS parametre eller noget HTML struktur der skal fixes.

På forhånd mange tak.
Avatar billede teekay Nybegynder
07. august 2007 - 10:11 #1
Er ikke helt med.. Mener du at det indhold du vil have på siden efter div'en kommer frem under div'en istedet? Ved ikke hvad det graph er, men har du prøvet at lege lidt med clear: both; ??
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2007 - 15:11 #2
<ole>

Absolut-positionerede elementer optager ikke fysisk plads. Når du ikke sætter dimensioner på din relativt positionerede container, fylder denne med andre ord ikke 'fysisk' i dokument-flow'et ... comprende?

Ellers en nydelig graf! Må jeg gætte på, det er en repræsentaion af spørgerens niveau af KælderBars resistens som funktion af klokkeslættet?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 2007 - 17:38 #3
Jeg fik det ordnet, fjernede class graphimage fra den første div med billede i, og satte så graphimage til at være top:0 left:o
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2007 - 17:47 #4
Så forstod jeg åbenbart slet ikke spørgsmålet ... og gør det vist satdig ikke  :)