Avatar billede satyriasis Nybegynder
07. august 2007 - 02:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start et program med et andet

Hej Eksperter

Jeg har et timeregistreringsprogram, som jeg gerne vil have til at starte op når jeg starter f.eks. Photoshop.

Findes der et program som kan registrere at Photoshop er blevet åbnet, og som så starter det andet program også?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
07. august 2007 - 02:37 #1
Du kan bare vælge at lave en batch-fil, som du så sætter til at åbne begge programmer (For at få det til at se rigtigt ud, kan du måske erstatte den originale Photoshop-genvej med batch-filen).

Du opretter bare en fil kaldet et-eller-andet.bat og så tilføjer stierne til de to programmer, fx:
C:/Programmer/Adobe/Adobe Photoshop CS3/Photoshop.exe
C:/Programmer/Autominer.exe
Avatar billede satyriasis Nybegynder
07. august 2007 - 03:07 #2
Havde jeg faktisk tænkt på først, men så skal jeg åbne det med den fil.
Vil gerne have at uret også starter hvis jeg åbner en tilfældig psd-fil (photoshop fil)
Avatar billede stfn Nybegynder
08. august 2007 - 17:42 #3
det kan du vel også gøre hvis du trykker modsat på filen og vælger åben med. Der vælger du så batch filen og på samme tid sætter du hak i fluebenet om at anvende dette program til at åbne den type filer.
Avatar billede satyriasis Nybegynder
12. august 2008 - 01:15 #4
ups, jeg har fuldstændig glemt det her spørgsmål, da jeg ikke fik brug for det alligevel. Men i skal selvfølgelig have jeres point for de gode svar!

Kan i ikke begge to ligge et svar, så deler jeg pointene op :)
Avatar billede satyriasis Nybegynder
14. februar 2009 - 14:25 #5
lukket