Avatar billede jansoz Nybegynder
04. august 2007 - 19:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Centrering af billede med CSS

Jeg har lavet en kode i css som jeg ikke kan få til at virke som jeg ønsker. Jeg vil gerne centrere billedet, men det sker ikke. Derimod virker de andre ting i koden som ser sådan ud:

.img {
text-align:center;
border-style:solid;
margin-top:50px;
}

Så altså: hvordan centrerer jeg et billede ved hjælp af CSS?
Avatar billede w13 Novice
04. august 2007 - 19:46 #1
på hvilket element ligger class="img" ? Du kan ikke sætte det direkte på billedet - det vil kun centrere indholdet af billedet, hvilket jo ikke findes. Så du skal lægge billedet i et andet element, der så har en text-align:center;
Avatar billede jansoz Nybegynder
04. august 2007 - 20:09 #2
Tak til w13 som gav mig en ny forståelse af billedet som indhold i html-koden.
Avatar billede jansoz Nybegynder
04. august 2007 - 20:11 #3
Jeg vil gerne bede w13 om at poste et svar så jeg kan give ham point.
Avatar billede w13 Novice
04. august 2007 - 20:14 #4
S'gerne! :)