Avatar billede clausnilsson Mester
01. august 2007 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Moms i international webshop

Hej,

Min kommende webshop som forhåbentlig meget snart launcher skal sælge produkter, der kan downloades, f.eks. e-bøger, software og e-guider. Jeg satser først og fremmest på det amerikanske marked, dernæst på alle engelsktalende. Det meste vil dog også parallelt blive introduceret i Danmark, hvilket dog ikke er vigtigt grundet markededts størrelse. Det er nu egentlig kun fordi jeg KAN gøre noget på dansk også, da jeg jo er dansk.

Jeg kan dog ikke finde megen info om hvordan jeg håndterer moms og andre skatter (f.eks. Sales Tax i USA) i forhold til at min virksomhed er registreret i Danmark. Skal jeg f.eks. altid opkræve dansk moms fordi jeg bor i Danmark?

Så er der nogen der har et hurtigt svar på hvordan jeg håndterer moms og andre skatter hvis jeg vil sælge i hele verden?

På forhånd tak og de bedste hilsner
Claus
Avatar billede mibu Nybegynder
01. august 2007 - 22:31 #1
Jeg mener ikke at du skal opkræve dansk moms ved direkte salg til et oversørisk land (USA) men jeg er ikke sikker på om det gælder til England også.

Mit råd er - Ring til SKAT ( www.skat.dk ) i morgen de ved med garanti alt om det.
Avatar billede diggerx Nybegynder
01. august 2007 - 22:43 #2
Du sætter bare din pris. Det du sælger inden for EU skal du betale moms af, resten beholder du selv.
Avatar billede japping Nybegynder
02. august 2007 - 13:31 #3
USA er et 3. parts land og du skal derfor ikke regne med moms. Dvs. du skal ikke opkræve moms og du skal ikke betale moms af beløbene.

På girokortet du får fra Skat er der en felt hørende til handel med 3. parts lande, i dette felt notere du beløbet.

Jeg har handlet med firmaer i USA og valgte i den forbindelse af få 1 times konsulentydelse fra en revisor. Ydelsen bevirkede jeg fik styr på handel med USA og selv laver årsregnskab. Jeg vil anbefalse dig at gøre det samme.
Avatar billede clausnilsson Mester
02. august 2007 - 18:28 #4
TAK