Avatar billede cyfer Nybegynder
01. august 2007 - 16:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt SD kort - Men hvilket?

Hej. Jeg skal have fat på et nyt SD kort til min PDA. Det er en HP iPAQ hx2100 series pda jeg har.

Mit problem er at jeg først bare havde købt et 4GB SD kort i den tro at det passede til. Sidenhen har jeg så fundet ud af at det ikke virker til fordi det er af typen HC :-o

Nu sidder jeg så og har problemer med at finde rundt i SD junglen.. Hvis jeg søger efter SD kommer der tit nogle frem som er HC eller PRO, hispeed o.l. - og jeg aner ikke hvad der passer til...

Vil gerne have et kort der er så stort som muligt.. Men er det overhovedet muligt at få et alm SD kort helt op i 4GB størelsen eller er det kun HC typen der fås i så store størelser?

Jeg er helt lost.. Hvad skal jeg købe og hvordan sikrer jeg mig at det er et kort der passer til min pda?

På forhånd tak
Avatar billede -zonic- Nybegynder
01. august 2007 - 17:03 #1
hmm.. mig bekendt fås 4GB slet ikke i "alm" SD. Jeg tror slet ikke de nåede derop før Hi-speed og HC kortene kom på markedet.. Jeg har et SanDisk 1GB i min som fungerer upåklageligt, for jeg havde samme problem da jeg skulle købe en 2GB... ved dog ikke 100% om det kan fås i 2-4GB men har ikke selv kunnet finde det, da jeg var på udkig...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
01. august 2007 - 17:05 #2
men skriv til HP på deres site.. deres online chat support virker ret godt!

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?locale=en_US&prodTypeId=215348&prodSeriesId=421410&lang=en&cc=dk <- vælg chat support i venstre side.. de vil helt sikkert kunne fortælle dig hvilke kort du kan bruge, for ja... det er en jungle!!!
Avatar billede cyfer Nybegynder
01. august 2007 - 17:07 #3
http://leiljung.e-butiken.se/?artnr=MCA4GBSDC
det her står der jo fx ikke noget om at det er HC kort
Avatar billede perhol Seniormester
02. august 2007 - 00:44 #4
Har for nylig købt et 2GB Kingston elite pro. Det fungerer glimrende i en HP iPAQ H2210.
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. august 2007 - 12:43 #5
Dem der vil have point læg et svar.
Avatar billede cyfer Nybegynder
07. september 2007 - 09:52 #6
Lukker.
Avatar billede johann95 Nybegynder
26. april 2012 - 18:54 #7
Hej, der er masse forskellige typer, men jeg synes Kingstons sd kort er de bedste. Jeg fundet den billigste / hurtigste / største sd Kort her:

http://www.kreativshop.dk/sd-kort-c-1_2.html

Varmt anbefales