Avatar billede Nicolai Nybegynder
01. august 2007 - 15:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Print af rapport fra SQL Database

Hej,

Jeg ønsker at give mine brugere mulighed for at printe rapporter fra min Visual Basic 2005 application. Alle Data ligger i en SQL database men jeg ønsker ikke en traditional tabel-rapport.

Jeg er interesseret i at præsentere den af brugeren valgte "sag" på en elegant måde der ser professional ud når den printes. Data kommer fra en lang række SQL tabeller. Jeg ønsker at lave en lang række beregninger på de forskellige data og medtage resultater af disse beregninger i rapporten. Jeg skal på en eller anden måde have mulighed for at fortælle rapportgeneratoren præcis hvilken ID den eksakte "sag" har for kun at printe netop den "sag".

Jeg har bakset lidt med Crystal Reports, men det er tydeligt at det er rettet imod print af data/tabel rapporter og det virker svært at lave en pæn rapport. Jeg forstiller mig et bruger interface hvor jeg designer rapporten alá Publisher/PowerPoint?

Jeg har ligeledes googlet en smule men det er noget af en jungle at finde det rigtige.

Er der nogen der kan anbefale en løsning - OCX component etc.
Avatar billede keysersoze Guru
01. august 2007 - 17:45 #1
en mulighed var også at bruge Microsoft Report (SSRS) - den lyder i hvert fald til at ramme dit behov rimelig tæt på.
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2007 - 11:24 #2
lukketid?