Avatar billede scopionius Nybegynder
01. august 2007 - 07:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kopiering af tekst

Når jeg kopierer en tekst ind i et skema, afviger den kopierede tekst altid i forhold til typografien jeg benyttede da jeg oprettede skemaet.
Ved indsætningen af den kopierede tekst får jeg muligheden under:
INDSTILLING FOR SÆT IND: 1)brug samme formatering som destinationen hvilket jeg altid accepterere.
Hvordan får jeg automatisk den koiperede tekst til altid at svare til destinationen?
Avatar billede halifax Nybegynder
01. august 2007 - 12:09 #1
Jammen er det netop hvad du IKKE skal gøre: at vælge samme formatering som destinationen. Det er jo modtagerstedet og når du vælger det bliver formateringen som den er på det sted, hvor du vil sætte ind.
Det modsatte er at sætte ind med SAMME formatering brugt det sted, hvor du sætter ind FRA, altså kildestedet.

Jeg læser dit spørgsmål sådan, at du ønsker at bevare den anvendte formatering, hvor skemaet blev oprettet. Og den kan jo meget vel være anderledes end formateringen det sted, hvor du ønsker at sætte ind = destinationsstedet. Når du vælger destinationens formatering "overruler" det den formatering, du ønsker at sætte ind fra originalkilden.

Så prøv lige at gøre det modsatte. Hjælper det?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
01. august 2007 - 18:24 #2
Hvis du har Word 2007, har du mulighed for at bestemme, hvordan formateringen skal være, når du sætter ind (Office-knappen, Word-indstillinger, Avanceret, Klip-Kopier-Sæt-ind-området). Ellers er der desværre ingen vej udenom, at du tager stilling (altså ændrer), når du indsætter tekst med anden formatering i dit skema.

Ellers skal du (men det er en lidt kedelig metode, hvis du kopierer flere afsnit osv.) sørge for IKKE at få afsnitstegnet (altså linjeskiftet) med fra det afsnit, som du kopierer. Det er nemlig heri, at typografien er "gemt".
Avatar billede scopionius Nybegynder
05. august 2007 - 19:59 #3
Jeg arbejder fortsat med problemstillingen. Kører word 2003. Vender tilbage efter lidt ferie.
Avatar billede scopionius Nybegynder
26. august 2007 - 08:55 #4
halifax du får point. Jeg forstår godt din pointe. Jeg har ikke mulighed for at benytte samme formatering på destinationen og kilden. Så du har ret i din påstand.
Lægger du lige et svar.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. august 2007 - 05:09 #5
Jeps, du får svar her.

Måske du skulle prøve Kleptomania - gratis i 40 dage.
Om programmet står bl.a. "discover font name, size, bold/underlined style of used font. Stop unreliable guessing about fonts on the screen"

Jeg tør ikke sige om det kan løse problemet med typografien i netop din opgave. Det kan vel komme an på en prøve.

Se mere om programmet her
http://www.structurise.com/kleptomania/