Avatar billede a330 Nybegynder
31. juli 2007 - 22:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hosting af egen hjemmeside sikkerhed/mailserver/mm

Hej

Har lavet et lille netværk herhjemme bestående af 4 pc/bærbar
den ene pc skal bruges som Server/backup hvor drevet er delt i 4, på d: drevet skal der ligge en wampserver, med en hjemmeside. Spørgsmålet går lidt på sikkerheden, om det er nok bare at installere wamp5? (alle drevne er delt). Hvordan beskytter jeg de andre drev og pc på mit lokale netværk?

evt. om der er nogle som kan anbefale nogle artikler/hjemmesider som dækker dette emne?

Skal også bruge en mailserver, nogle som kan anbefale en?
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. juli 2007 - 22:44 #1
Hvis du bruger Linux, Axigen mailserver http://www.axigen.com/mail-server/free.php Uforskammet enkel at sætte op Gratis op til 5 mailbox
Avatar billede a330 Nybegynder
01. august 2007 - 08:55 #2
Jeg bruger windows så....

Har lige læst at IIS skulle være noget mere sikker, når det forgår på en windows maskine..?
Avatar billede per-olof Nybegynder
01. august 2007 - 18:27 #3
Jeg deler nok ikke helt din mening .. Men det er en anden sag.
Avatar billede a330 Nybegynder
01. august 2007 - 18:56 #4
Hej Per

Det var nu et spørgsmål, hvad vil du anbefale når det er et windows system?
Avatar billede per-olof Nybegynder
02. august 2007 - 10:02 #5
Using WAMP as a Production Server

WARNING: WAMP was designed to be a testing and development server, not an actual production server. WAMP does not come with any real security in place so it offers no protection from any kind of attack. Any 10 year old with access to the internet can easily hack your WAMP server. If your website(s) have highly sensitive data (such as credit card numbers, social security numbers, user ids, passwords, etc.), you need to take this in consideration before your put this information online. Unless you are an experienced system administrator and can configure WAMP to be more secure, you should never user WAMP for a production server.

Siger de på http://www.wampserver.com/phorum/read.php?f=2&i=12300&t=12300
Så jeg synes nok at du bør ta sagen under overvejelse
Avatar billede per-olof Nybegynder
02. august 2007 - 10:07 #6
Og hvis du skal ha Windows så brug IIS
Avatar billede a330 Nybegynder
02. august 2007 - 10:39 #7
Ok

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på med IIS, eller kan jeg bruge den, som windows sætter den op?
Avatar billede per-olof Nybegynder
02. august 2007 - 17:52 #8
Avatar billede a330 Nybegynder
02. august 2007 - 19:12 #9
Tak for det...

Læg et svar!
Avatar billede per-olof Nybegynder
02. august 2007 - 22:58 #10
Ok Hvad gæller mailserver er det meste $$ det handler om. Det findes Mercury mailserver  http://www.pmail.com/overviews.htm som er gratis men jeg har ikke nogen større kendskab om den
Avatar billede per-olof Nybegynder
03. august 2007 - 10:38 #11
Tak før points