Avatar billede zuz3l Nybegynder
31. juli 2007 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde udbyder og herefter SMTP.

Hej

Jeg sidder på min skole og skal sende en e-mail. Derfor skal jeg bruge en SMTP. Hvis jeg finder ud af hvilken udbyder de bruger, kan jeg godt finde deres smtp... er der nogen anden smart måde, eller ved I hvordan man finder ud af hvilken ISP man har???

///ZUZ3L///
Avatar billede phliplip Nybegynder
31. juli 2007 - 09:30 #1
Hvis det er en win box du sidder ved så prøv:

Start -> Kør -> "cmd" -> OK

tracert exp.dk<enter>

Nu laves der en traceroute til eksperten.dk og nogen af de første routere skulle gerne tilhøre din ISP :) så hvis den hedder noget med abc.bynxx15.ip.tele.dk er din ISP TDC !
Avatar billede phliplip Nybegynder
31. juli 2007 - 09:32 #2
Du kunne selvfølgelig også gå til; http://showip.net/
Avatar billede frewald Nybegynder
31. juli 2007 - 09:41 #3
Alternativt kan du bruge en SMTP-server der ikke er ISP afhængig. Hvis du f.eks. har et webhotel et sted, har udbyder tit deres egen smpt-server som du så kan bruge. Der er dog enkelte ISP'ere der blokerer for SMTP med mindre det er til deres egen server (jeg ved at TDC-KabelTV gør det)
Avatar billede plx Nybegynder
31. juli 2007 - 11:38 #4
Hvis intet virker, kan det være spærret i skolens firewall. Det gør de mange steder.

(heldigvis er det valgfrit, om man vil have porten spærret hos tdc kabeltv)
Avatar billede zuz3l Nybegynder
31. juli 2007 - 11:53 #5
Jeg gik ind på showip.net og så at det var Sektornet der er deres udbydere. Herefter fandt jeg STMP'en som er: asgaard.mh.sektornet.dk ...

Tak for hjælpen alle sammen...