Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. juli 2007 - 21:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min TCP/IP er "død"!

Efter at ha renset min venindes computer for MSN-virussen, dur hendes internet ikke mere.. Hverken med kabel, eller via trådløs..

Den skriver godt nok at der er forbindelse og den sender pakker, men den modtager intet, fordi at den ikke får tildelt nogen IP eller standard gateway, eller noget som helst, når jeg tjekker indstillingerne..

Jeg har forsøgt at pinge en ip, men den skriver noget med en "fejlkode 2", som jeg ikke har nogen anelse om hvad er..

Jeg har også prøvet at følge Windows' forsøg på en løsning, ved at genistallere TCP/Ip'en men også uden held..

Hvad gør jeg lige?

Hilsen Kenneth
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 21:27 #1
har du prøvet med disse kommandoer i command prompten i den skrevne rækkefølge

ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

virker kun hvis du har en dynamisk ip (hvis den får ipadressen automatisk)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 21:28 #2
evt prøv at genstarte din router(e)
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. juli 2007 - 21:38 #3
Det er ikke routeren den er gal med.. De andre computere i huset virker fint på nettet..

Efter at ha' forsøgt dine 3 kommandoer skrev Den den samme fejl ved alle 3

"Windows IP-konfiguration
Der opstod en intern fejl: Anmodningen understøttes ikke
Kontakt Microsoft Produktsupport for at få mere hjælp
Yderlige oplysninger: Der kunne ikke forespørges om værstsnavn."
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 21:57 #4
har du prøvet med et andet netkabel?
og genstarte din computer efter at du har geninstalleret din tcp protokol
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. juli 2007 - 21:58 #5
Jeg har forsøgt med det samme netkabel, som jeg bruger til min egne stationære, og det hjalp ikke..

Jeg har rebootet en helvedes masse gange.. Har også forsøgt at hente et program der hedder "XP TCPIP Repair" uden held.. :s
Avatar billede bartolomos Nybegynder
30. juli 2007 - 22:07 #6
Prøv at taste ip oplysningerne ind manuelt og se om det virker. Prøv evt. at pinge 127.0.0.1 - kan du det???
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. juli 2007 - 22:18 #7
jeg har forsøgt at pinge 127, men den skriver bare noget med en "fejlkode 2" :s
Avatar billede bartolomos Nybegynder
30. juli 2007 - 22:45 #8
Prøv først at taste IP oplysningerne ind manuelt. virker dette heller ikke ville jeg prøve at fjerne netkort vha. enhedshåndteringen og lade windows installere dem igen med nye drivere.
30. juli 2007 - 22:54 #9
Evt. ->

http://www.cexx.org/lspfix.htm
direkte link http://www.cexx.org/lspfix.zip

Pak filen ud, kør programmet, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish.

Hent også dette, hvis den første mod forventning fejler: http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. juli 2007 - 22:59 #10
dr1 larry

Jeg har hentet den der LSPfix, men lukkede det igen, pga det der "i know what...", for jeg har seriøst ingen anelse om hvordan jeg bruger det prg.. Der står 3 ting nede i det første vindue når jeg åbner, hva gør jeg så? :s
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2007 - 08:44 #11
Det er med stor sansynbelighed netkortet der er død. Prøv at låne et kort du ved virker og installer dette, så vil jeg tro at du kommer på.

Man skal huske at et netkort er en billig masseprodceret dims som faktisk relativt ofte er kilden til problemer
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
31. juli 2007 - 09:07 #12
Buffer>>
Det er lidt svært at skifte netkort på en bærbar :p.. Men der kommer nu lys i stikket, når jeg sætter et kabel i, den opdaterer bare ikke TCP/IP'en.. Heller ikke hvis jeg connecter via trådløs, hvilket vel ikke har noget med mit kabel-netkort at gøre..
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2007 - 09:57 #13
Du kan bruge et pcmcia netkort og hvis du ikke kender nogen der har sådan et er jeg sikker på at du kan tage den bærbare med ned i en forretning hvor de har sådan nogle og prøve før du køber
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
23. december 2010 - 00:07 #14
Vi endte med at geninstallere hendes XP, så virkede det igen..