Avatar billede zzup Nybegynder
30. juli 2007 - 12:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer starter MEGET langsomt op.

Hej..

Jeg har lige formateret min bærbare computer.
Jeg har installeret AVG 7.5 Antivirus og Norton Personal Firewall.

Første og fremmest, mine specs:
Internetforbindelse: 8mbit DL
Netværk: Forbundet Trådløs til en 108mbit Trådløs Netgear router.
Ram: 1024ram
CPU: 2ghz Dual Core2 Processor.

Mit problem er at efter jeg har formateret og installeret XP pro igen, samt opdatateret til SP2 + ALLE opdateringer er installeret, synes jeg at IE tager virkelig langtid om at starte op. IE viser kun hvid skærm. Den står stille i 5 - 10 sek inden det begynder at "Registrere proxyindstillinger" når den er begyndt på det så går det da også hurtigt. men det er den ventetid der irriterer mig. Hele IE bliver også blokeret hvis der popper en popup op. Så skal man igen vente 5 - 10 sek før den har loadet popuppen ind, hvor efter man så kan gå videre.

Jeg havde mistænkt min Firewall, før brugte jeg ZA(har heller aldrig haft problemer med den) men nå, slettede ZA og installere NPF istedet, stadig samme resultat.

Jeg har prøvet at installere firefox, den loader siderne ind med det samme, uden at skulle vente. Ja, nu vil Du vel foreslå bare at hoppe over til Firefox. men AK, kan ikke bruge Firefox på skolen pga. skolens Firewall, så SKAL have IE til at virke ordenligt.

ps. har også prøvet at slette IE og geninstallere, samme problem stadig. :(

Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.
- Per Rathgen

(Ved ikke om jeg har oprettet i den rigtige kategori, men kunne ikke finde nogen kategori med Internet Explorer.)
Avatar billede zzup Nybegynder
30. juli 2007 - 12:14 #1
Det skal også lige siges at den også gør det, hvis den er tilsluttet direkte til routeren med et CAT5 stik..

Hvorimod firefox er lynhurtig.. :(
Avatar billede zzup Nybegynder
30. juli 2007 - 12:16 #2
Den tager også langtid, hvis man klikker på et hyperlink som ikke er relateret til den side man allerede er på. Fx hvis jeg klikker på mit navn her på siden, så er den hurtig, men hvis jeg fx klikker på dr.dk på denne side, så tager den igen 100år :(

(både med trådløs og kabel)
Avatar billede zzup Nybegynder
30. juli 2007 - 12:25 #3
OPDATERING OPDATERING OPDATERING:

Jeg har "fundet"fejlen nu. Hvis man går op i Funktioner -> Administrer tilføjelsesprogrammer -> Aktiver eller Deaktiver tilføjelsesprogrammer -> Tilføjelsesprogrammer som er indlæst i IE lige i øjeblikket, så prøvede jeg at deaktiver alle, også aktiver dem én efter én, fandt så udaf at det er .ssv filen "SSV Helper Class" Fra Sun Microsystems inc. som skaber fejlen, så har deaktiveret den.

Ville da være godt hvis jeg kunne rette fejlen, istedet for bare at deaktivere den.. nogen løsninger? :)
Avatar billede zzup Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:38 #4
svar