Avatar billede koden Novice
29. juli 2007 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke koble sig på trådløst

Først vil jeg sige, at jeg generelt har meget godt styr på opsætning af trådløse routere og pc'ere.

Men denne gang har jeg fået en fejl jeg ikke kender.

Det er en linksys WRT54G som jeg har sat op med WPA kryptering.
Men selv med frakoblet sikkerhed/kryptering så får jeg stadig fejl.
Har prøvet at tilgå den med 2 forskellige bærbare.

Der sker det at den bærbare fanger mit navngivne trådløse net.
Jeg klikker opret forbindelse og taster WPA koden.

Den tænker så lidt, fanger netværk men kommer så med en aflang fejlboks som siger noget i retning af:

"det trådløse netværk er ikke længere tilgængeligt eller er uden for rækkevidde"

Jeg prøver så igen og samme fejl.
genstart af pc og router hjælper ikke.
Med kabel til router virker den fint.

Jeg har en kollega der får samme fejl med sin bærbare, men ikke den stationære han har. Det er også en wrt54g han har.

Nogen der har hørt det før?
Kan der være for kort afstand mellem bærbar og router (næppe) ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:40 #1
har du vista på din computer?
Avatar billede koden Novice
29. juli 2007 - 21:35 #2
Nej. Jeg kunne vær ei tvivl om den ene var vista, men tror nu det var XP. men den anden har helt sikkert XP.
Hvorfor jeg ikke kan huske den første er fordi jeg kun havde den ganske kort. Men jeg er nu sikker på det var XP.

Min kollega med samme problem kører XP.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
30. juli 2007 - 21:51 #3
Hvis du bor i lejlighed kan det med kanalerne godt være et problem. Det prøvede jeg selv med min egen router (D-link), men sørg for at stille dem for både netkort og router. Hvis dette ikke virker kan du prøve at "tøjre" hastigheden så den er ens på både netkort og router. Det kan være at de ikke kan blive enige om hastigheden.
Avatar billede koden Novice
31. juli 2007 - 07:50 #4
Okay...den havde jeg ikke tænkt på. Jeg valgte på router kanal 6 netop for at undgå default kanal 11 som alle bruger.

Men hvor ændrer man lige de indstillinger på pc'ens netkort? Det synes k´jeg ikke at jeg har set før.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
31. juli 2007 - 21:13 #5
Det gør du inden under egenskaber på netkortet.
Avatar billede koden Novice
27. september 2007 - 20:28 #6
Den kunne ikke klare wpa2. Med wpa var fejl væk...send svar og tak.
Avatar billede koden Novice
08. maj 2008 - 14:16 #7
luk