Avatar billede kalp Novice
29. juli 2007 - 13:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spøgelser på Eksperten

Jeg har lagt mærke til, at min placering på Eksperten ganske af sig selv har forbedret sig med én position.
Det er hvad der står i min profil, men ikke hvad toplisten præsenterer.
Det udløste en hurtigt undersøgelse af hvad der er årsag til dette. Et klik på profilen over mig "screem_brille" resulterede i et hurtigt svar på denne undersøgelse.
Klikket sendte mig direkte til forsiden.

Dette fænomen skyldes efter min bedste overbevisning når profiler er blevet "deaktiveret".
En normal deaktivering ville betyde, at man efter et døgns tid  ville "forsvinde" fra toplisten.
Dette er ikke sket, så mit spørgsmål er egentlig bare hvilken speciel tilstand er "screem_brille" havnet i?
Er det fordi der lægger snesvis af anmeldelser på profilen, som skal undersøges før det endelige "stød" kan afgives? eller hvordan hænger det egentlig sammen?

Kunne man evt. forestille sig, at i kunne viderebringe den funktionalitet delvist til min profil?
Dvs. lade mig være aktiv ganske, som normal, men hvis folk klikker på mit profilnavn så bliver de sendt til forsiden?

Eller er der blot tale om en mindre sb-bug på eksperten, som Ekspertens udviklerer ikke havde forudset? :D
Avatar billede fromsej Praktikant
29. juli 2007 - 14:03 #1
Jeg undrer mig også, især på manglen af konsekvens i Nyt fra Eksperten.
Sidste gang der var "udrensning", blev det meddelt i E-Nyt:
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=159
Denne gang intet, selvom SB og Huset begge to er deaktiveret igen, igen.
Om der er røget flere med, ved jeg ikke, hvorfor ved jeg heller ikke, om det er rimeligt lader jeg andre om at vurdere.
Avatar billede kalp Novice
29. juli 2007 - 14:43 #2
Jeg kender heller ikke årsagerne til det, men undrer mig bare over, at han længe efter sin deaktivering stadig figurere på toplisten - så han må være i en lidt speciel tilstand på Eksperten må man antage... en "what to do about that guy" tilstand måske.
Avatar billede leif Seniormester
29. juli 2007 - 15:37 #3
Du er ikke den eneste som har undret sig over Placering har ændret sig.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2007 - 18:27 #4
"igen igen" er vist en underdrivelse. "igen igen igen igen igen" eller deromkring
passer vist bedre.

:-)

De er væk fra top 10 i kategorierne og i statistik/toplist men ikke i top 10 på
forsiden. Hvis jeg skulle gætte, så ville jeg ikke gætte på en speciel status men
på enten en SQL fejl (der mangler en WHERE ... status<>'deaktiveret') eller et
natligt batch job der af en eller anden ukendt grund ikke kører og får opdateret.

Jeg kan faktisk godt forstå at der ikke kommer en officiel statement. Det er jo
strengt taget en person sag. Naturligvis er jeg lige så nysgerrig som enhver anden,
men alle kan jo komme med et kvalificeret gæt på årsagen.
Avatar billede kalp Novice
29. juli 2007 - 19:23 #5
hmm.. må være et natligt job, som fejler eftersom det har fungeret før, så det bør ikke være en SQL.. det ville være sjusket i hvertfald:)
Avatar billede snowball Novice
30. juli 2007 - 14:35 #6
Mht. at "screem_brille" stadig er at finde på den overordnet Top 10, er en fejl, og jeg tror ligesom Arne også, at det blot er tale om en simpel SQL fejl, hvor man i sin tid ikke har taget højde for at en bruger i Top 10 ville blive deaktiveret ;)

Det er korrekt at både "screem_brille" og "huset" er blevet deaktiveret fordi de ikke kunne/ville overholde de retningslinier vi har på Eksperten. Jeg så ikke nogen grund til at lave en E-Nyt om det da der blot var tale om de 2 brugere - sidste gang var der tale om knap en håndfuld.

Snowball / Admin
Avatar billede kalp Novice
30. juli 2007 - 16:11 #7
Tak for forklaring:)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. juli 2007 - 18:27 #8
Tak Snowball for forklaringen. :-)