Avatar billede creldemaster Nybegynder
29. juli 2007 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

når jeg tænder kan jeg kun se musen- samt sort skærm

Når jeg åbner for min bærbare pc, med windows Vista, starter den fint op med at loade windows, så når den går igang med at starte den op bliver skærmen bare sort og jeg kan kun se musecurseren, ´Når den sorte skærm er der reagerer den hverken på museclick eller tastegenveje, jeg kan dog rykke curseren, jeg tror vist det startede med at jeg installerede en tv-tuner fra pinnacle og hvorefter at, at computeren viste en pop-up som sagde at data'ene måske skulle være blevet skadet og windows ville lukke ned. Da jeg startede den op igen skete der så det, med at den ikk ville åbne.jeg har prøvet at tage batteriet ud, og lade den løbe tør for strøm.
Jeg har prøvet det en gang før, hvor jeg bare ventede en dags tid og så var den god igen, men det har ikke virket denne gang. Håber på nogle gode svar, på forhånd tak! :)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. juli 2007 - 11:27 #1
Hvis du læser i instruktionsbogen til din bærbar er der et sted der beskriver hvordan du gendaner din maskine til det den ar da du købet den alt efter mærke burde det evt være alt+F10  når du botter op kommer der et billede med evt navnet på den computer det nu er
Avatar billede creldemaster Nybegynder
29. juli 2007 - 11:34 #2
Men hvis der nu er en nemmere løsning der bare kan åbne den som den plejer er jeg fri for at miste alt hvad der er på?
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juli 2007 - 06:57 #3
Start i fejlsikret tilstand og hvis det er lige som XP så tryk på sidst komputeren virkede eller lav en systemgendannelse til før komp gik i sort.
Avatar billede creldemaster Nybegynder
30. juli 2007 - 11:35 #4
Jeg har prøvet at starte i fejlsikrettilstand, og den gør nøjagtig det samme som hvis man starter i normal tilstand, og der er ikk mulighed for at trykke på noget
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juli 2007 - 12:24 #5
Så må du bruge din Vista skive og lave en reparer du mister ikke noget,hvis du ingen skive har må du prøve at låne dig frem.
Avatar billede creldemaster Nybegynder
30. juli 2007 - 19:50 #6
Og så booter jeg så fra Disc'en?
Avatar billede Jensen DK Novice
31. juli 2007 - 06:42 #7
Ja
Avatar billede Jensen DK Novice
31. juli 2007 - 06:43 #8
Det er anden gang du får muligheden for at reparere.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:23 #9
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.