Avatar billede darkwader Juniormester
26. juli 2007 - 18:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke min hjemme side, når den er oploadet til udbyderen

Hej

Efter at have lavet første udkast til min hjemmeside har jeg gemt den som index.html ( det skriver udbyderen jeg skal). Men når jeg oploader det via et ftp program, kan jeg ikke se min udviklede hjemmeside på domænet. Der stadig kun Domænet er endnu ikke taget i brug.
Jeg har tidligere prøvet udgive hjemmeside Frontpages Filer->udgiv, men der gik et eller helt galt, så jeg måtte have nyt site. Derfor har jeg valgt at bruge et gedint FTP-program. Dog uden held.
Når jeg ser på filerne, står de som frontpage filer, modsat andre index fil som ses internet filer. Det er som om der mangler et eller andet. At Frontpage mangler at lave noget færdigt.

Software.? Frontpage2002 og windows2003 med server extentions.
Ftp CoffeCopFree.

Nogen bud på hvad der går galt. ?

På forhånd tak.

Darkwader
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 18:58 #1
Det er standard, at man skal kalde sine filer for index.htm/index.html/index.asp/index.php/index.jsp, osv., hvis de skal fungere som forside, men man kan også kalde dem for default i stedet for index, og mange webhoteller har en fil kaldet default.htm liggende som standard. Det er denne fil, du nu ser, når du går ind på siden, tror jeg. Så prøv at overskrive denne fil. Altså kald din egen fil for default.htm
Avatar billede darkwader Juniormester
26. juli 2007 - 19:21 #2
Det lyder meget godt men udbyderen har pointeret stærkt at det skal være en index.html fil.
Og der hvor min ydbyder har lagt sin start side  i / httpdocs til mit domæne står udbyders fil også som en index.html

Det underlige er at det som jeg ikke får overskrevet den fil med min egen
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 19:35 #3
hvad hvis du skriver din hjemmesideadresse med /index.html bagefter, altså www.dinside.dk/index.html ? Får du så stadig den samme?
Avatar billede darkwader Juniormester
26. juli 2007 - 20:16 #4
Har lige prøve det. Jeg får stadig udbyderens hjemmeside op.
Avatar billede darkwader Juniormester
26. juli 2007 - 20:28 #5
Så lykkedes det endelig :-) Af en eller anden årsag havde havde Frontpage gemt indexfilen som index.htm og så går jo galt. Det måtte jeg ind og rette manuelt.
Hvorom alt, så fik i sporet mig ind på fejlen. Så hvis alle gider give mig et svar får alle point som tak for hjælpen

MVH
Darkwader
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 21:21 #6
Her er kun mig :P Men så kan vi 2 jo bare dele dem!
Avatar billede w13 Novice
26. juli 2007 - 21:22 #7
.
Avatar billede w13 Novice
03. august 2007 - 20:54 #8
Takker.
Avatar billede darkwader Juniormester
03. juli 2010 - 17:14 #9
sagen lukket