Avatar billede BTEngineer Novice
26. juli 2007 - 17:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

11 Mbpa Wireless LAN USB Adapter?

Hej,

Jeg har lige formateret en computer, Windows XP.
Det virker udmærket - Problemet er nu at få forbindelse til Internettet igen. Som overskriften lyder benytter jeg følgende Internetopkobling: 11 Mbpa Wireless LAN USB Adapter.

dvs. jeg benytter en USB-boks til computeren, som så skulle modtage signalerne fra routeren i et andet rum.. Det virkede før jeg formaterede, så det er ikke adapteret der ikke virker..

Jeg har set lidt på enhedshåndteringen, det eneste den ikke er tilfreds med er:
- ANDRE ENHEDER:
-- Camera
-- USB Device

Jeg har en CD til det trådløse netværk der fulgte med.. Har prøvet at installerer den, men det nytter ikke rigtig noget. Jeg kan ikke åbne programmet (ved ikke om det er meningen man skal kunne det, og evt. konfirgurer).

Programmet der bliver installeret er 802.11 WLAN adapter.
Når jeg smider CD'en i kommer følgende skærmbillede frem:
http://www.specks.dk/usb.JPG
Valgte: Utility - USB

Problemet er egentlig at jeg ikke kan finde trådløs netværk-ikonet. Jeg kom også til at lave et eller andet så lan ikonet røg væk.. Hjælp :( ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. juli 2007 - 17:59 #1
Tag det trådløse kort ud, sæt cdèn og indstaller programmet, lad skiven sidde i, monter dit trådløse kort og lad systemet finde det.
Avatar billede BTEngineer Novice
26. juli 2007 - 18:06 #2
Nu har jeg prøvet at tage boksen fra, genstartet og installeret programmet på ny, ladt cd'en blive i og monteret boksen igen. Systemet finder ikke noget.

Det var det du mente, ik? Skal vel ikke tage netværkskortet ud af computeren, det er et ganske normalt et, til evt. lan kabel og så to USB udgange.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juli 2007 - 18:34 #3
Du har indstalleret div. driver til bundkortet, betingelsen er, at usb kører.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juli 2007 - 18:35 #4
Gå i enhedshåndtering, det kan være, du har deaktiveret kortet, så skal du aktivere det igen.
Avatar billede BTEngineer Novice
26. juli 2007 - 18:42 #5
Forstår ikke.
Usb virker da.. Har sat min eksterne harddisk til, det virker som det skal.
Det eneste der er et gult felt ved er
- ANDRE ENHEDER:
-- Camera
-- USB Device
Avatar billede tmulds Nybegynder
26. juli 2007 - 23:38 #6
Der er lidt sammenhæng. Dit trådløse kort er via USB, det virker ikke. Der er gult mærke ud for et (ukendt) USB-Device. Prøv at slette USB-enheden i enhedshåndteringen og gentag det forrige råd.
Selve det at ikonerne er væk, kan også handle om at sætte hak ud for om ikonen skal vises i ikon-listen.
Avatar billede BTEngineer Novice
29. juli 2007 - 17:57 #7
tmulds ->
Tak - Det virker nu.
Det der skulle til var som du nævnte at fjerne USB Device fra enhedshåndteringen, og derefter afinstallerer og installerer programmet igen.

Smid et svar, så vi kan få lukket tråden! :-)
Avatar billede tmulds Nybegynder
29. juli 2007 - 22:33 #8
Velbekomme.