Avatar billede eop Nybegynder
26. juli 2007 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har hun fået Vista Express Upgrade på engelsk?

Min mor købte en HP Media Center PC hos Fona i marts (med XP) og fik eftersendt en Express Upgrade af Vista Home Premium (pakken kom vist fra Holland). I dag ville jeg foretage opdateringen, og efter at have kørt og fulgt vejledningen på den medfølgende cd stoppede jeg dvd'en med Vista i drevet, indtastede registreringsnøglen og fik en meddelelse om, at jeg ikke kunne opdatere men kun installere Custom, fordi sproget på installationsdisken ikke svarede til sproget på computeren.
Jeg afsluttede derefter.
Er fjolserne kommet til at sende en engelsksproget udgave af Vista, eller er det mig, der har klokket i det? Og hvad skal jeg gøre ved det? Min mor kan i hvert fald ikke finde ud af et engelsksproget styresystem, hun har svært nok ved at finde rundt i det på dansk!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. juli 2007 - 18:55 #1
Uden lige at kunne huske det på stående fod,så prøv at se om du kan hente engelsk sprogpakke via windows update og installer den først.
Avatar billede eop Nybegynder
26. juli 2007 - 18:59 #2
Jeg forstår vist ikke dit svar: En engelsk sprogpakke kan vel ikke hjælpe, når det er den danske Vista jeg har brug for?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. juli 2007 - 19:37 #3
Ved det lyder åndsvagt eop,men den cd leder efter Engelsk version.Hvis engelsk sprogpakke er installeret,vil den finde den og kunne upgrade..Hun vil stadig have en dansk windows,den skal bare være der..Der er visse updates der kræver det,som Feks Dreamscene til Vista Ultimate.Det er en fejl fra Microsofts side.
Avatar billede eop Nybegynder
26. juli 2007 - 20:00 #4
Du har ret i at det lyder åndsvagt, men det skulle jo så ikke være første gang...
Jeg prøver i morgen. Tak for hjælpen!
Avatar billede eop Nybegynder
26. juli 2007 - 20:30 #5
Desværre ser det ikke ud til, at man kan hente en engelsk sprogfil til Vista Home Premium nogen steder. Jeg har prøvet både Microsoft og Google. Er der nogen der kender et link?
Jeg ville prøve at afgive points, men det lykkedes heller ikke. Kan jeg få en opskrift på det også?
Det er vist en af de dage, hvor jeg skulle holde mig fra computere...
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. juli 2007 - 21:05 #6
Nej tænkte jeg nok du ikke kunne.Du må have fat i microsoft,så du kan få den byttet til en dansk.Jeg gætter på det er en anytime upgrade dvd,og de kan også bestilles til dansk version.Feks i computercity.dk og koster omkring 67 kr (kun fragt man betaler for)..
Avatar billede eop Nybegynder
26. juli 2007 - 21:25 #7
Nu har jeg lige bestilt en dansk anytime upgrade fra computercity.dk. Den hjælper jo nok ikke, hvis dvd'en med Vista virkelig er på engelsk, men det er i hvert fald et forsøg værd. Du skal have tak for hjælpen. Jeg vil gerne give points, hvis jeg lige kan få et praj om, hvordan jeg gør!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. juli 2007 - 21:46 #8
Ja det sku noget rod de har lavet der eop..Men altså eneste andet alternativ er at hive fat i en Fona eller Microsoft så du kan få den rigtige version..Ligger mig som et svar,så klikker du mit navn i det og acceptere.