Avatar billede teorytank Nybegynder
20. juli 2007 - 15:24 Der er 9 kommentarer

Min com fryser og skærm viser "no signal"

Hej Eksperter.

Min computer har her på det sidste opført sig mærkeligt.
Når jeg stater com. og skærmen siger den at der ikke noget signal. Hvsi der endelig er forbindelse mellem com. og skærmen fryser den - det er forskelligt hvornår den fryser.

Jeg har lige formateret min computer, men burde har hentet nyeste driver til grafikkortet (geforce6600) og opdateret windows (xp) og java.

Efter at have læst lidt på siden under ligende problemer har jeg renset com. for støv (vatpinde og svagt trykluft)men da jeg så igen satte den til frøs den da jeg skulle vælge bruger i windows

det høje point tal skyldes min dårlige viden om com. en ven guidede mig ind i bios'en hvor jeg så at cpu'en var omkring 55 c
ved ikke om det er normalt ?

Acer
processoren er en intel pentium 4 3,4ghz
1024 ddr ram

På forhånd tak
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2007 - 16:21 #1
Tjek at grafikkortet sidder 100% i soklen, tjek at stikket sidder ordentligt i kortet.
Tjek at dine Ram sidder ordentligt.
Du kan sagtens have skubbet lidt til det under rensningen, og der skal ikke meget til, før det opfører sig som du beskriver.
Avatar billede teorytank Nybegynder
20. juli 2007 - 19:12 #2
har tjekket både grafikkort og ram og det er da blevet væsentligt bedre (ved ikke om det skyldes rengørningen eller at jeg pillede ved ram og grafik?), men den frøs igen i "brugermenuen". Synes det er meget mærkeligt? har haft den tændt her de sidste par timer, hvor den ikke har gjort noget mærkeligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2007 - 21:31 #3
Hvis det gentager sig, så må vil hellere tjekke for infektioner.
Så lad os høre efter et par dage, hvordan det går.
Avatar billede teorytank Nybegynder
30. juli 2007 - 17:17 #4
Hej igen.

Min com. opfører sig stadig mærkeligt. Har fået harddisken "formateret" fra fat32 til ntfs, af en bekendt, men problemet er stadig det sammen - altså at skræm og com. ikke kan finde hinanden (no signal) og det fryser stadig en gang imellem dog ikke lige så ofte som før.

Håber i kan hjælpe mig ?
Avatar billede fromsej Praktikant
31. juli 2007 - 18:26 #5
Prøv med en anden skærm.
Avatar billede teorytank Nybegynder
03. august 2007 - 20:49 #6
Det har jeg prøvet men uden resultat. Overvejer af sende den til rep. eller hvertfald få lavet en fejlsøgning og diagnose af den (herefter selv købe dele hvis det er det der er galt?). kender i et godt sted i kbh området ?

På forhånd tak
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2007 - 20:56 #7
Fejlsøgning må kunne indkredses til grafikkortet, har du mulighed for at prøve med et andet kort?
Avatar billede teorytank Nybegynder
04. august 2007 - 15:12 #8
nej lånte et af en af mine venner men det passede ikke ned i motherbordet.

Er det en dyr fornøjelse - altså mht. at få en diagnose på den. For hvis det viser sig af være grafikkortet kan jeg jo selv købe et og sætte det i ?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2007 - 19:02 #9
Det ved jeg ikke.
Prøv at gå ind i en butik og hør hvad det koster.