Avatar billede tlindk Nybegynder
19. juli 2007 - 14:05 Der er 4 kommentarer

Betalingssite med streaming video

Hej,

Jeg overvejer at oprette et website, hvor folk vil kunne betale et givent beløb for at være medlem, for frit at kunne se og evt. downloade video.
Hvor skal jeg gå hen, hvem kan lave det, kan man nøjes med en server derhjemme..

Lad mig høre jeres tanker..
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2007 - 14:16 #1
<ole>

Hvis det bare er morfar, der skal ind og se dine videoer, kan du godt nøjes med en server hjemme. Video-streaming kræver primært tre ting, hvis der skal kunne være mange simultane brugere:
1) båndbredde
2) båndbredde
3) båndbredde

Prøv at søge på nettet for at finde den mest fordelagtige udbyder, men vær forberedt på, at det ikke er billigt  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 14:20 #2
Streaming af Video er i det hele taget meget populært, så hvis du får bygget et godt site og får god trafik på det vil jeg ikke tro det kan køres hjemmefra.

Jeg ville nok nærmere overveje at kører den på en serverløsning i tyskland eller lign. det kan skaffes uden det behøver at koste meget og så kan man typisk få lige så meget trafik man måtte ønske. Trafikken i DK kan være dyr hvis det er primært udenlandstrafik.

Der er nok mange der kan lave løsningen, men jeg ville ihvertfald sørge for det var en der kunne programmerer så man brugte et minimum af ressourcer på serveren, får sitet succes og der kommer man besøgende ja så kan man hurtigt få lagt en server ned hvis det er dårlig kodet.
Avatar billede cybermike Nybegynder
19. juli 2007 - 22:18 #3
Jeg har faktisk (sjovt nok) lige lavet saadan et system. Giv mig et kald(evt allede iaften?) hvis det har interesse?

De staar paa vores refferenceliste paa http://mc-solutions.dk, du kan bare ringe til 70 nummeret paa siden, vi sider paa kontoret det meste af aftenen ellers kan du fange os om dagen paa det nummber :)

/Mikkel
Avatar billede tlindk Nybegynder
20. juli 2007 - 13:29 #4
Hej Cybermike,

Tak det er super..Jeg giver dig et ring inden længe.