Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
19. juli 2007 - 01:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Disable login?

Hej eksperter,

Sidder ved en maskine med Windows XP, som hver gang man starter maskinen op, vil have én igennem en login-procedure først:
User og password.

Nu er det sådan, at jeg faktisk ikke skal skrive noget i password-feltet og user-feltet husker den, så jeg skal egentligt blot klikke OK.

Hvordan får jeg det væk, så den bare starter helt og aldeles op, når jeg tænder maskinen?

Pft
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
19. juli 2007 - 01:17 #1
Og ja, jeg har admin-rettigheder.
Avatar billede layz Nybegynder
19. juli 2007 - 04:30 #2
Hej. Jeg havde selv samme problem for et stykke tid siden.
Hent dette (Tweak UI) http://www.kortlink.dk/microsoft/42wv/ - under Logon kan du vælge at skrive den bruger der automatisk skal logge ind. Med eller uden password !

Håber du får det til at fungere.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. juli 2007 - 04:35 #3
Der er 2 måder at gøre det på.

1.Gå til start/run og skriv CONTROL USERPASSWORDS2
Gå til den account der skal logge på, fravælg Users must enter a user name and password to use this computer og klik ok.Skriv et evt password og afslut..Metoden kan ikke bruge i XP Home med den inbyggede admin account,da du vil få en fejl meddelse så..

2.Er at bruge programmet TweakUI google det..

Hvis du har .NetFramework 1.1 installeret så installere den en skjult local user account ved navn ASPNET,og hvis man har 2 local user accounts for man logon screenen.For at komme uden om det skal du update .NetFramework 1.1 med den seneste service pack..Det kan du evt prøve først,så det ikke sikkert du får brug for det andet.
19. juli 2007 - 10:58 #4
Endnu et bidrag ->
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48 - nummer 48
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. juli 2007 - 18:09 #5
Jeps hcma er fuld og gode tips :)
19. juli 2007 - 18:50 #6
... både FULD og gode tips *GH* ?
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
20. juli 2007 - 18:03 #7
Takker for hjælpen.