Avatar billede mtychsen Praktikant
17. juli 2007 - 21:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Punktopstilling i word driller

Hej,

hvad skal man gøre, for at få det 4. niveau til at starte med samme tal, som overskrift-niveauerne over det.

Den gør således: www.tychsen.frac.dk/Word-crap.PNG

Ret irriterende...

Som I ser, så er det først i 4. niveau det går galt.
Avatar billede be_nice Juniormester
17. juli 2007 - 21:12 #1
Hej mtychsen,

Har selv haft "knas" med punktopstilling af og til.

Dette opstår som regel hvis man selv har "fusket" med at klippe og eller indsætte linier midt i det hele.

Jeg kan se at du i 2. linie i hver punktopstilling rykker din margin ud mod venstre - dette kan være her "problerne" opstår.

Håber at du finder en løsning - ellers må du lige sige til, så skal vi dybere ned i "problemet".

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede mtychsen Praktikant
17. juli 2007 - 21:14 #2
Det burde ik være noget problem, hvorledes tabulatoerne er indstillet til hvert niveau...

Nu har jeg gennem mine snart 6,5 år lange uddannelser skrevet et hav af rapporter på 100+ sider i Word. Hver evig eneste gang har disse punktopstillinger gjort vrøvl... men nu er jeg bare igang med at lave en skabelon - og så det sku frustrerende, at man ikke engang kan få det 4. niveau til at virke ordenligt... den skal jo IKKE starte med 1.1.1.1 men med 2.1.1.1 i anden omgang... arghhhh....
Avatar billede mtychsen Praktikant
17. juli 2007 - 21:22 #3
Fandt ud af det alligevel.

Markerede niveau 3, trykkede på "Forøg indrykning"... fik nu 2.1.1.1

Så ændrede jeg størrelse og tabulatorer til det ønskede - og markede og opdaterede typografien "Overskrift 4" til markering. Og så virker det...

Fantastisk Word... fantastisk...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. juli 2007 - 23:52 #4
Lige en indskydelse - jeg ved godt, at det er hamrende frustrerende, når Word bare ikke gør, som man gerne vil have den til. Men overskriftsnummerering fungerer perfekt (uden forøg indrykning), hvis man sætter det rigtigt op, når man binder niveauerne på sine typografier. Vær specielt opmærksom på "include level number from". Det må være her, det går galt for dig.
Avatar billede mtychsen Praktikant
20. juli 2007 - 01:37 #5
Tak Word-Hajen - jeg er egentlig ik i tvivl om, at den største vejl sidder 40 cm foran min skærm ;)

Men du må meget gerne uddybe noget mere - har du evt. skrevet en artikel omkring emnet? "Binde niveauer" og "incl. level number from" er sikkert noget, jeg ved, hvad er - men kan ikke lige se det for mig...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. juli 2007 - 14:12 #6
Word 2003 – engelsk version (så må du selv klare den danske version, hvis det er sådan en, du har, men mon ikke at det går):

Formats
Bullets and Numbering
Outline numbered
Vælg en… (lige meget hvilken, for jeg går det hele igennem)

Klik Customize
Klik More

Vælg Level 1 (er valgt std.)
Number style = 1,2,3
Link level to style = Heading 1

Vælg level 2
Previous level number = Level 1
Indsæt adskiller i numberformat, typisk et .
Number style = 1,2,3
Klik af i Restart numbering after level 1

Vælg level 3
Previous level number = Level 1
Indsæt adskiller i numberformat, typisk et .

Previous level number = Level 2
Indsæt adskiller i numberformat, typisk et .

Number style = 1,2,3
Klik af i Restart numbering after level 2

Vælg level 4
Previous level number = Level 1
Indsæt adskiller i numberformat, typisk et .

Previous level number = Level 2
Indsæt adskiller i numberformat, typisk et .

Previous level number = Level 3
Indsæt adskiller i numberformat, typisk et .

Number style = 1,2,3
Klik af i Restart numbering after level 3

Ok.

Så skulle det være på plads, så din overskriftsnummerering bare sprøjter derudaf :-)