Avatar billede swk Nybegynder
14. juli 2007 - 21:09 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke kom på internettet med trådløs ?

hej igen alle eksperter.. :)
jeg har lige købt en Zepto Znote 6625 og har lige installeret tingene dertil, men jeg kan ikke finde ud af at installere det trådløse netværk... jeg har prøvet mange ting, men ingen af dele virker... jeg har købt en D-link DWL-524 og har "prøvet" og følge guiden, men det hjælper ikke... håber i eksperter kan hjælpe mig med at sætte det trådløse net op :)
når jeg har installeret det trådløse netkort til bærbaren sig den at "Intel(R) PROSet/Wireless Software kunne ikke detektere en understøttet trådløs adapter. Installer en undstøttet adapter" det forstår jeg ikke noget af...
håber I kan hjælpe mig :)
14. juli 2007 - 22:29 #1
... på mange bærbare er en FYSISK knap - typisk på kanten/siden - som kan tænde/slukke for den trådløse antenne ...
Check lige efter det...

Ellers -> RTFM
Avatar billede swk Nybegynder
14. juli 2007 - 22:31 #2
hej
den der knap er tændt.. dioden lyser oss på den men kan stadig ikke kom på trådløs net ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
15. juli 2007 - 08:35 #3
Har du installeret alle de drivere der findes på Zeptos hjemmeside? ftp://ftp.zepto.dk/Znote6625WD/Drivers/
her kan du vælge driver til Vista og XP
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 11:10 #4
yep.. det går jeg ud fra.. men den der wireless driver er lidt underlig fordi efter jeg har installeret den siger den at den ikke er installeret ? hver gang jeg starter computeren op siger den "Intel(R) PROSet/Wireless Software kunne ikke detektere en understøttet trådløs adapter. Installer en undstøttet adapter"  ?
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 11:10 #5
håber I kan hjælpe
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 11:17 #6
når jeg starter computeren siger kommer der også en pop-up i højre hjørne, der står "adapter problem  driveren er ikke installeret" ?  jeg har installeret driveren der fulgte med , men ved ikke hvorfor den siger det ?
15. juli 2007 - 11:47 #7
... ER du sikker på at omtalte knad ER aktiveret ?

Jeg havde samme problem med en blærbar med SAMME besked som du oplever. Efter knappen blev fundet OG aktiveret = Alt OK ...
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 11:48 #8
nu har jeg prøvet og sæt net kabel til, det virker heller ikke... så har jeg ringet til tele2 de siger at man kun har 2 ip adresser... så der kan ske konflikt.. hvordan gør jeg så at jeg kan kom på nettet med 3 ?    det er helt forvirrende det her.. hehe..
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 11:49 #9
jeg her helt sikker.. fordi hvis jeg slukker den lyser den orange og hvis jeg tænder den lyser den bli/lilla  ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
15. juli 2007 - 12:27 #10
Har du været inde i enhedshåndteringen (device manager), og se at der ikke er nogle gule spørgsmålstegn udfor netkort osv.?
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 12:52 #11
det har jeg, og mærkelig nok er der den der spørgsmåls tegn med netværkscontroller ? men jeg har installeret den ... ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
15. juli 2007 - 13:06 #12
så er det ihvertfald der problemet er, prøv at installere igen, kunne være bundkortet der skal opgraderes.
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 13:32 #13
hvordan gør jeg det ?  har ikke så meget forstand på det.. jeg har installeret de driver jeg fik med.. men det trådløse netkort vil åbenbart ikke installeres korrekt ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
15. juli 2007 - 18:42 #14
ok. på den hjemmeside jeg linkede til finder du alle de drivere du skal bruge, inklusiv chipset driverene. Prøv at installere dem og så tager vi det en driver ad gangen.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
15. juli 2007 - 18:43 #15
husk at se om det er Vista eller XP driver du bruge!!
Avatar billede swk Nybegynder
15. juli 2007 - 21:53 #16
undskyld jeg først svarer nu... er lige kommet hjem fra arbejde...
det er xp jeg har på bærbaren... men der står om det er xp eller xp64... jeg ved kun at jeg bruger xp pro på dk... ved ikke hvordan man tjekker det ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
16. juli 2007 - 00:42 #17
burde fremgå under egenskaber, men går udfra at det er 32 bit der følger med.
Avatar billede swk Nybegynder
16. juli 2007 - 13:38 #18
jeg har løst de fleste problemer nu... det første problem var at jeg havde installeret det forkerte trådløse netkort, det andet problem var at den trådløse router jeg havde købt var defekt, eller det sagde D-link ( da jeg ringede til dem) det eneste problem jeg har nu, er når jeg går ind i enhendshånteringen og kigger, ser jeg en spørgsmålstegn, udfor den står der kendt enhed, når jeg klikker på den, står der udfor placering "på intel(R ICH8M LPC Interface Controller - 2"  hvad er det ? og hvordan installerer jeg det ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
16. juli 2007 - 21:50 #19
Avatar billede swk Nybegynder
17. juli 2007 - 00:37 #20
den har jeg prøvet.. den der spørgsmålstegn er der stadig ?
det er den samme driver som den jeg fik med, i driver cd'en ;)
Avatar billede swk Nybegynder
17. juli 2007 - 11:54 #21
har lige ringet til zepto.. de tror det trådløse netkort er defekt, så nu sender jeg lortet tilbage igen , de siger der går ca 1 uge, (skal sikkert vente i længere tid) ret irreterende da jeg lige har fået bærbaren for ikke så mange dage siden :(
Avatar billede swk Nybegynder
17. juli 2007 - 11:56 #22
tror bare jeg lukker tråden, så må jeg starte den op igen, hvis problemet opstår igen.. men tak for al den hjælp jeg fik ;)